Kan Windows 10 niet downloaden en installeren

• Onderwerp starter Onderwerp starter jtr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jtr

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2008
Hallo,

Om de een of andere reden kan ik Windows 10 niet downloaden en installeren.
Heb genoeg ruimte op de schijf, maar krijg steeds een foutmelding.
Als ik daar op zoek krijg ik echter geen passende oplossing.

Hopelijk weet hier iemand het?!

winows 10.png

Inderdaad maar dan moet je wel eerst een upgrade hebben gedaan anders heb je geen activatie ;-)

Nee hoor, je kunt gewoon de activatiecode van je huidige Windows-versie gebruiken.

Wat Terra zegt is in principe waar, maar WDHBGS heeft ook een punt. In de MCT kun je kiezen voor 'Deze PC upgraden'. In dat geval neem je je licentie dus gewoon mee. Daarna kun je er voor kiezen om een schone installatie te doen.

Hier staan enkele suggesties, en check ook het linkje wat wordt gegeven in dat draadje.
Hopelijk heb je er wat aan.

Succes.

Heren bedankt voor de reacties. Hij heeft nu gedownload en geinstalleerd. Maar nadat die op 100% sprong werd het scherm daarna zwart, terwijl de laptop nog gewoon aanstaat. Wat moet ik nu doen? Zo staat die nu al een half uur?!?!?

Laptop uitschakelen, USB-stick eruit, en normaal opstarten. Als het goed is, is de boel geïnstalleerd.

Een oem key kun je niet gebruiken voor een schone W10 installatie, een retail wel met de key van W7/8.1 maar de meeste PC's/notebooks zijn al geïnstalleerd met een oem windows.

En bij een zwart scherm start je op met de installatie stick of dvd, staan diverse tools op om W10 gangbaar te maken.

Bij mij ging het in elk geval feilloos om Windows 10 Pro schoon te installeren zonder upgrade vooraf.

De activatie ging in dit geval met een zogeheten digitaal recht, hoefde helemaal geen code in te voeren.

Bij mij ging het in elk geval feilloos om Windows 10 Pro schoon te installeren zonder upgrade vooraf.

De activatie ging in dit geval met een zogeheten digitaal recht, hoefde helemaal geen code in te voeren.

Voor mij geldt hetzelfde.

Hebben die jongens bij Microsoft het toch weer helemaal fout, die kennen dan niet eens hun eigen producten.:rolleyes:
Oem dien je altijd eerst te upgraden, maar ja........

Speelt er geen spraakverwarring in het verschil of je überhaupt ooit de upgrade moet hebben toegepast, of dat dit altijd zou moeten bij een schone installatie?

Dat tweede is zeker niet waar. Dat eerste scheelt dus per editie maar hoefde in mijn geval niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan