kan windows 7 niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

sarah22

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2008
hallo allemaal
mijn computer is al sinds dagen erg traag, nou heeft mijn zoontje ergens aan geprutst want drie dagen geleden kon ik mijn muis noch toetsenboard gebruiken.
na alles geprobeerd te hebben was ik genoodzaakt om ubuntu op me pc te zetten wat prima verlopen is.
nou wou ik vandaag windows 7 op me computer installeren omdat ik windows lekkerder vindt werken, maar zodra de cd begint te booten en windows op te laden krijg ik de fout melding en dan moet ik heropstarten.
Windows has encountered a problem communicating with a device connected to your computer.This error can be caused by unplugging a removable storage device such as an external USB drive while the device is in use, or by faulty hardware such as a hard drive or CD-ROM drive that is failing. Make sure any removable storage is properly connected and then restart your computer.If you continue to receive this error message, contact the hardware manufacturer.

wie weet waar het probleem ligt heb geen garantie meer op de desktop dus kan hem ook niet binnen brengen.
alvast bedankt

Laatst bewerkt:
alle randapparatuur behalve de muis en het toetsenbord loskoppelen en dan nog eens proberen

maar er zit niks in behalve de muis en toetsenboard dat is het vreemde

Laatst bewerkt door een moderator:
misschien is je hdd versleten, kun je wat tests doen? op bad sectors scannen met hdtune oid? zie link voor hdtune.
Download Hirens Boot CD eens, hier zitten nog meer handige programma's om een niet werkend systeem weer te herstellen en te onderzoeken. Zie link voor Hirens Boot CD.

Laatst bewerkt:
nee hij staat goed dus eerst cd dvd opstarten dan de rest dus daar ligt het niet aan.

De laatste link, daar moet je wat naar onder scrollen om op de bestandsnaam link te kunnen klikken, hier een directe link om het je makkelijker te maken: http://www.hirensbootcd.org/files/Hirens.BootCD.15.1.zip

Deze zul je op een dvd moeten branden, je zou het ook op een usb stick kunnen schrijven met een tool als universal usb installer.
Daarmee je computer opstarten, en kiezen om op te starten in mini xp, hiermee kom je in een herstel omgeving met een ruim aanbod aan hulpmiddelen.

Hier is nog enige uitleg over het gebuik van hirens: http://handleiding.helpmij.nl/download.php?id=261

ok ik zal het uitproberen even zometeen een doos cd-r gaan kopen uit de markt.

oh moet ik het dan gewoon downloaden op cd branden en dan in de computer steken en de cd doet alles of moet ik op iets precies letten?

Je moet de gedownloade zip eerst uitpakken, daar staat de iso in die je branden moet.
Branden moet met een middel als imgburn, er zit ook wat in de zip die je download om te branden.

in orde ik vertrek over een half uur ik laat horen wat eruit is gekomen

Zoals ik het lees is het een CD/DVD speler/brander die problemen geeft.
Koppel er eens eentje los van de stroom toevoer en boot dan eens.
Als je dezelfde foutmelding krijgt, probeer het dan met de andere.
Als je extra Harddisks aangesloten hebt, haal die dan ook eens los.
Mocht niets werken, dan kan je alleen de extra harddisk en de CD/DVD speler/brander aansluiten.
Dan zal het wel werken.

Als het dan inderdaad je harddisk is, dan kan je via Hiren's BootCD die boven aangegeven is flink wat harddisk tools er op loslaten om te redden wat je kunt redden.

maar ja dan is de vraag en misschien wel een domme vraag als ik alle cd /dvd los maak hoe kan ik dan windows opnieuw installeren?

Dat het de dvd speler is lijkt me wel heel sterk.

maar ja dan is de vraag en misschien wel een domme vraag als ik alle cd /dvd los maak hoe kan ik dan windows opnieuw installeren?

Niet allemaal, 1 voor 1. (als je meerdere hebt)
Anders als je er maar eentje hebt, zou je een van de schijven los moeten koppelen.
Zeg maar eliminatie van onderdelen: eentje loskoppelen, verhelpt dat het probleem niet? Dan een ander apparaat loshalen.
In dit geval Harddisks en CD/DVD spelers.

ok ik heb hirens gedownload gebrand op cd en in de computer gestopt waar ik hem op windows xp heb laten opstarten, dat werkt allemaal prima nu is het enige probleem dat ik de foutmelding krijg dat mijn virtual memory to low is,
en bovendien weet ik nu niet goed welke van de programma's ik moet gebruiken om het probleem op te lossen:o

update: heb hdtune nu geopend en gestart er loopt een lichtblauwe lijntje die in de tweede vak zinkt naar 25 ongeveer dus bij mb/ sec en dan weer omhoog gaat naar 55 en dan langzaam weer daalt wat betekent dat of eerst afwachten tot hij klaar is?

ok dit is eruit gekomen dus van bijna 60 mb/sec gaat ie bij 20 procent gelijk naar beneden naar 25 MB/sec hij gaat dan gelijk weer omhoog naar 55MB/SEC en daalt dan langzaam tot 32 MB bij honderd procent
accestime: 14.1ms
burstrate: 72.3 mb.sec
cpu usage 3.5 procent

en ik heb hem nu laten scannen met hdtune

je moet hem wel scannen met hdtune, maar met een andere test.
selecteer het tabblad Error Scan, en klik daar rechtsboven op start.

heb hem met hdtune gescand alles in orde ik ga nu even proberen wat u voorgeslagen hebt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan