Kan windows 7 niet meer opstarten na installatie Win XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

dimby

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2008
Hey,

Al enige tijd ben ik blij gebruiker van Windows 7 maar aangezien nog niet alle programma's compatiable zijn heb ik Windows XP maar weer eens geïnstalleerd.
Dus ik heb een kleine partitie gemaakt op mijn HD en daarop Windows XP geinstalleerd.
Als ik nu boot, kan ik niet kiezen tussen win xp en win 7, hij start automatisch op in WIndows XP.

Wat ik inmiddels heb gedaan:
- Bios Reset
- Repair van Win 7 cd gebruikt: Krijg error dat de repair niet geschikt is voor mijn win 7 versie (:S heb hem met deze cd geinstalled)
- Verschillende programma's via Windows XP geinstalleerd voor het herstellen van mijn boot. Maar geen enkele wil werken. (EasyBCD en Partition Helper Docter)
- Handmatig de boot.ini aangepast; De lijn van windows xp gekopierd en partitie naar 1 veranderd. (Win xp is partitie 2 zegt die.

Op de hd staan de 2 partities met 2 besturingssystemen, Windows XP en Windows 7.

Wat kan ik doen om het weer allemaal werkend te krijgen?

Paul du Long

Is er ook een gratis oplossing aangezien dat programma betaald is?

Na heel wat gedoe, veel googlen, verschillende programma's, Ubuntu live cd en veel meer kon ik ineens via de WIndows 7 cd 2 commando's uitvoeren. Hierdoor heb ik nu een multiboot screen met daarin WIndows 7 alleen mist Windows XP nu. Ik kan nu gewoon weer windows 7 opstarten maar nu moet ik dus windows XP in die lijst erbij krijgen.
Weet iemand hoe dat moet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan