Kan windows 8 niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Huxley

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2006
Hallo,

Ik had mijn pc al een tijdje op windows 7 lopen en vond het wel eens tijd om hem weer even opnieuw te installeren en dan gelijk windows 8 erop te zetten.
Nou probeerde ik afgelopen zondag voor het eerst windows te installeren, alleen het duurde heel lang. Zo lang zelfs dat ik hem maar heb uitgezet want ik ging slapen. De volgende dag meteen aangezet en na een uurtje of 2 kon ik dan eindelijk installeren. Het kopieren van bestanden duurde ook weer heel lang, ongeveer 1 uur en in dat uur heb ik nooit gezien dat de bestanden voor een bepaald percentage gekopieerd waren. Het was volgens mij van 0% naar 100% in 1x.
Daarna liep alles wel, maar na de installatie moest hij weer opnieuw opstarten. Ook dit duurde weer heel lang, met als eind resultaat dat ik gewoon een donker scherm krijg. Mijn toetsenbord kreeg wel stroom, maar mijn muis niet, althans het lampje brandde wel, maar het lampje van de laser niet. Daarna heb ik een andere versie van windows 8 gebruikt, precies hetzelfde probleem.
Vanochtend start ik mijn computer op en kreeg ik daadwerkelijk een foutmelding. Maar diverse dingen geprobeerd maar dit hielp ook niet.
Toen was ik er wel klaar mee heb ik windows 7 maar gepakt, alleen deze doet het ook niet, de bestanden worden geladen maar verder komt hij niet.

Wie kan mij helpen? Ik wil graag mijn computer weer terug.

Trouwens linux doet hij wel.
De hdd waar hij op moet is een OCZ Vertex 2 SSD van 60 GB.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Huxley

Ik heb een i5 750 cpu met 4 gb geheugen op een msi p55-GD65.
Lijkt mij dat hij hierop gewoon moet draaien.

Maar dan zit je er ook nog mee dat hij windows 7 ook niet meer wil installeren.

Reset de bios eens met de clr_cmos jumper, stel hem erna opnieuw in en probeer het nogmaals.

Als W8 niet wil kan het ook aan de hardware liggen, zoals het geheugen, die is daar gevoelig voor bij fouten erin.

Dat zou kunnen, maar als windows 7 altijd goed gedraaid heeft waarom zou hij hem dan nu niet meer willen installeren?

Er staat erboven de optie om W7 erop te krijgen maar een hardware probleem kan sowieso, ook bij W7 als het niet wil daarmee.

DVD start op maar gaat niet verder met kopiëren? originele W7 DVD of een kloon niet op langzaam gebrand?

Lees nergens of Linux was geïnstalleerd of dat het een live cd/dvd is geweest.
Info is idd erg summier.

Linux is geïnstalleerd, maar niet op de SSD. Ik zal even die Hiren's Boot CD branden en dan even verder kijken

Tja, dan staat Grub op de bootsector en die zit op de ssd als die erin zat.

Vanaf de W7 dvd in de command-line uitvoeren.
Bootrec.exe / fixmbr
Bootrec.exe / fixboot

Hoe kan ik vanaf de W7 dvd een command-line uitvoeren? Hij blijft hangen bij het laden, daar is hij nu al bijna anderhalf uur mee bezig.

Al een bios reset gedaan?
Beetje feedback wat je doet of hebt gedaan kan helpen, kan het hiervandaan niet zien.

Bios reset heb ik gedaan. Ben nu bezig met Hirens boot cd om allemaal tests te doen op de SSD.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan