kan windows niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paul1985

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2003
probleempje:

vorige week had ik een nieuw systeem gekocht en Windows gewoon zonder problemen geinstalleerd. Alleen nadat ik Fedora op een andere partitie had geinstalleerd lukte het mij niet meer om windows xp op te starten. Het enige wat ik kreeg was een scherm vol met rare tekens. Fedora startte echter wel gewoon op.

Omdat ik geen oplossing kon vinden om xp weer aan de praat te krijgen heb ik de c: weer leeggegooid en windows opnieuw geinstalleerd. Alleen nadat de installatie zeg maar afgerond was en de computer opnieuw opstartte kreeg ik een melding dat een bepaald bestand beschadigd was. Ik kan me niet meer herinneren welke. Toen maar de hele schijf leeggegooid, opnieuw partities aangemaakt en weer geprobeerd. Weer kapte hij er op hetzelfde punt mee.

Toen ik het weer opnieuw wou proberen kwam ik niet eens bij het installatiegedeelte en kapte hij al na de eerste keer opnieuw opstarten. Dus na het kopieeren van de installatiebestanden naar de harde schijf. Ik krijg dan de melding: Schijfleesfout. De enige keuze die ik dan dus heb is opstarten van de cd-rom.

Wat me verder opvalt is dat ie heel lang stil staat bij Verifying DMI Pool Data... en hij de cd-rom af en toe niet goed leest. Dit terwijl het een legale windows cd-rom is zonder krassen of vlekken. Maar het lijkt me dat als er tijdens het kopieeren bepaalde bestanden niet goed gekopieerd zijn windows dat wel aangeeft...

Ik hoop dat er iemand is die mij misschien wat meer kan vertellen over wat er aan de hand kan zijn. Ik heb er niet zoveel zin in om gelijk terug te gaan naar de computerwinkel. En aangezien alles het bij de eerste keer installeren prima deed, heb ik misschien zelf wel iets verkeerd gedaan..

- AMD Athlon 64 3000+
- Gigabyte K8VT800M moederbord
- Gigabyte FX5500 128MB
- 512 Mb DDR PC 3200 geheugen
- 120 GB 8Mb cache harde schijf
- 8 speed DVD+ rewriter
- Windows XP Home Edition NL

Start eens op met een win98 diskette en maak je master boot reccord is schoon met het commando
fdisk/mbr en probeer het dan eens opnieuw

Laatst bewerkt:
En de volgende tip.
Als xp er op staat en je hebt weer eens zo'n probleem ga dan eens naar systeemherstel en zet je systeem gewoon een paar dagen terug.:o

fdisk/mbr heeft helaas niet geholpen. Foutmelding komt nog steeds na kopieeren installatiebestanden.

En systeemherstel kon ik toen helaas niet uitvoeren, omdat ik windows xp niet meer op kon starten.

Heb je de schijf nog opnieuw geformateerd na fdisk/mbr ?

En staat je HD wel goed in de bios?

En welke foutmelding is dat?

Systeemherstel kan ook inde veilige modus. F8:o

ik heb bij de installatie partitie verwijderd en weer aangemaakt en toen geformatteerd. En hoe kan ik controleren of de HD goed staat?

Probleem is opgelost!

Nadat ik een low level format had gedaan werkte alles weer zoals het hoort en kon ik windows Xp weer gewoon installeren. Oh en puppie, ik kon ook niet in veilige modus komen vandaar.

In ieder geval bedankt voor de tips.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan