Kan windows niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

nl reinier nl

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2007
Berichten
13
hallo,

ik heb een probleem telkens als ik me pc aan zet komt ie met een fout melding en gaat ie weer uit dus ik kom niet meer in windows zelf...
nu heb ik een orgineele windows xp cd pro en ik wil installeren dan gaat ie opnieuw opstarten en dan komt ie met die foutmelding dus kan niet verder met de installatie.
toen dacht ik ik ga met bootfloppies me harde schijf C: (zonder parties) op die manier formatteren.
me bios instellingen 1 A:/ 2 cdrom 3 harddisk
maar wat blijkt nu als ik bootflop 2 er in moet doen en enter moet geven dan reageerd ie niet op me keyboard wie zou mij hier mee kunnen helpen??
ps ik heb al een ander keyboard geprobeerd met een ps2 aansluiting ipv usb.

Ik hoop echt dat jullie weten hoe ik dit kan aanpakken!!!
gr Reinier.
 
Je zou kunnen beginnen welke hardware erin zit, type schijf IDE of ATA, merk PC met de info daarvan of de chipset die gebruikt is.

Indien je met de XP cd opstart met welke foutmelding komt hij dan?
 
-een ata harde schijf
-geen merkt pc zelf gebouwd en gekocht in een erkende winkel
-video kaart nvidia geforce 6800gt
-intel pentium 4
3,0 Ghz
515mb
chipset zou ik eerlijk gezegt niet weten
en de fout melding is:

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te vorkomen.
als dit de eerste keer is dat u dit scherm met stopfout ziet,
moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven kunt u het best de volgende stappen uitvoeren:

Controleer de computer op virussen. (geen)
Schijven of vasteschijfcontrollers die u hebt geinstalleerd
controleer of de vaste schijf op de juiste wijze is geconfigureerd en afgesloten.
Voer CHKDSK /F uit om te controleren of de vaste schijf is beschadigd en start de computer vervolgens opnieuw op

Technische informatie (mogelijk in het engels)
*** STOP: 0x0000007B (0xf8980524, 0xc0000034, 0x00000000, 0x00000000)


dit was de info die je vroeg maar hou er rekening mee de herstel floppies om de schijf te formatteren werken niet en nu zit ik dus midden in de setup van windows en nu kom ik niet verder dus bijv. CHDSK /F kan ik niet meer uitvoeren.. ik hoop dat je me kan helpen...:thumb:
 
Als hij helemaal kaal mag worden, maak een 98SE opstartflop met deze image, start ermee op en verwijder alle NON DOS partities.

Reboot met de cd/dvdrom als eerste opstartdevice in de bios met de XP cd in de drive, en kijk of je nu wel kunt installeren.
 
Deze stopfout ken vele oorzaken hebben,hier in de op een na laatste post is het een kapotte DVD-drive.
http://www.hardwareanalysis.com/content/topic/49572/

Lees hier ook even ter info:
http://support.microsoft.com/kb/324103/nl
nu zit ik dus midden in de setup van windows en nu kom ik niet verder dus bijv. CHDSK /F kan ik niet meer uitvoeren.
CHKDSK kun je wel uitvoeren ondanks de incomplete setup.De CHKDSK draai je n.l. vanuit de herstelconsole.

Uitleg herstelconsole:
http://support.microsoft.com/kb/314058/nl

Uitleg CHKDSK:
http://www.microsoft.com/technet/pr...ab9-a5e7-4de9-907a-0f172b5a6a4e.mspx?mfr=true

Gebruik het commando chkdsk /r

Greetz
 
ik heb geprobeerd om ook maar Iets via de opstart diskette de doen maar alles wat ik probeer oa.
-formatteren
-fdisk
-CHKDSK /F
-A:/ Dir
niks werkt overal foutmeldingen de meest voor komende is "Het mediumtype is ongeldig.
Bezig met het lezen van station C Afbreken, Opnieuw proberen, Mislukt?"
 
Begint steeds meer op een schijfprobleem te lijken.

Dan zou je de schijf eens in een andere PC moeten proberen, of een andere schijf in deze computer.

Wordt die schijf wel herkent in de bios? eventueel met een andere IDE kabel.
 
ik heb geprobeerd om ook maar Iets via de opstart diskette de doen maar alles wat ik probeer oa.
-formatteren
-fdisk
-CHKDSK /F
-A:/ Dir
niks werkt overal foutmeldingen de meest voor komende is "Het mediumtype is ongeldig.
Bezig met het lezen van station C Afbreken, Opnieuw proberen, Mislukt?"

ik weet niet wat voor opstartdiskette je gebruikt,maar een gewone (win98?) Dos diskette werkt echt niet voor XP.

De herstelconsole dien je,als je mijn bericht goed hebt gelezen,vanaf de XP cd op te starten ;)

Greetz
 
Jaja, maar hij heeft het over fdisk, formateren, etc. wat hij vanaf de flop doet.
 
mensen allemaal bedankt maar ik denk dat we hier beter mee kunnen stoppen mijn laatste actie ga ik me hardeschijf even in een andere pc hangen en kijken of ik hem kan uitlezen want volgens mij is hij gewoon kapot ik laat het even weten:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan