Kan Windows niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

userman

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2004
Berichten
247
Ik wil op een nieuwe ssd die reeds in gpt indeling staat en geformatterd in ntfs geen Windows installeren. Ik krijg een foutmelding, zie prtscn.
Wat moet ik doen om Windows hierop te kunnen installeren? In de logboek set up staat enkel info dat een aantal zaken met succes naar de partitie zijn geschreven.
DSC00002.JPG
 
Tijdens installatie:
Verwijder beide partities op station 0.
Selecteer dan dat station en klik op Nieuw.
 
Bedankt voor de sneller oplossing. De set up is vertrokken.Tegelijk duikt een nieuw probleem op. Elke keer de pc herstart tijdens de instalatie start deze van een andere schijf met W10. Hoe bekom ik dat de pc opstart van wat nodig is? Ik begrijp niet dat Windows niet slimmer is om tijdens een installatie van een OS van een ander op te starten. Ook het opstarten van een bootable usb stich moet ik elke keer opnieuw instellen in de bios.
 
De BIOS staat uiterard helemaal los van Windows.
Wat ik zelf altijd doe is alle schijven loskoppelen behalve die waar Windows op moet komen en dan installeren.
 
Nogal moeilijk met M.2 schijven.Ondertussen geraak ik zelfs niet meer in de bios, met of zonder installatie stick, de pc start gewoon op met W10 zonder vraag van welk OS op te straten.
 
Een M.2 kan je ook gewoon loskoppelen.
 
Dat klopt maar dan moet ik een halve pc afbreken. Ik dacht dat er een manier was via windows, maar hoe bekom ik dan dat ik de keuze krijg van welk OS op te starten?
 
Ook het opstarten van een bootable usb stick moet ik elke keer opnieuw instellen in de bios.
Bij een UEFI systeem met Windows werkt dat niet, dan wordt er altijd opgestart via de Windows Boot Manager wat je ook als eerst zet, opstarten via de hotkey en de USB stick kiezen waar UEFI bij staat.
Je geeft niet op welke hardware er wordt gebruikt en dan weet ik ook de desbetreffende hotkey niet.
https://www.groovypost.com/howto/bios-uefi-setup-guide-boot-from-cd-dvd-usb-drive-sd-card/
 
Goede kanshebbers zijn de toetsen F9 en de F11.
 
Het lukt me nu om in de bios te komen met F2 en W11 is klaar. Nu alleen nog kunnen instellen van welk OS er moet gestart worden.
Mijn systeem
ASUS ROG STRIX X570-F GAMING, socket AM4 moederbord
AMD Ryzen 9 5900X, 3,7 GHz (4,8 GHz Turbo Boost) socket AM4 processor
GIGABYTE GeForce GTX 1650 D6 OC 4G (rev. 2.0) grafische kaart
Samsung 980 M.2, 500 GB SSD W10
Samsung 980 M.2, 1 TB SSD Data opslag
Samsung 870 Evo Sata ssd W11
Corsair 32 GB DDR4-3200 Kit werkgeheugen
be quiet! Dark Rock Pro 4 cpu-koeler
Corsair RM650, 650 Watt voeding
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan