kan windows niet meer opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

mitchell1994

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2009
hallo,

ik denk dat ik een virus heb gedownload waardoor ik mijn pc niet meer op kan starten. Ik weet welk bestand het is maar als ik de pc opstart krijg ik een foutmelding. <windows-hoofdmap>\system32\hal.dll. ik heb al geprobeerd in veilige modus op te starten maar dat werkt ook niet. weet iemand mischien hoe ik bij mij document kan komen zodat ik het virus kan verwijderen??

Mitchell

moet ik een windows cd hebben..? kan ik niet gewoon op een of andere manier in mijn bestanden komen via veilige modus ofso?

welkom op helpmij.nl ;)

ga naar de herstel dinges op de windows cd en typ chkdsk /p in. Als dat klaar is typ je fixboot in. dan typ je exit. En haal je in de BIOS je cd eruit en starten maar!:thumb:

zo te zien aan je naam heb je niet meer het dos-tijdperk meegemaakt. maar dan ken je er weer een paar extra

Laatst bewerkt:
'k zal maar ff zegge. Ik heb hetzelfde probleem gehad en ik heb het op die manier dus opgelost ;)

ff van bure lenen ofzo :p, heb ik ook een keer gedaan, mot je wel zeggen dat je de code niet nodig hebt. dan lenen ze hem eerder ;)

ik heb de windows cd niet of ik kan het niet vinden.. maar het is me wel gelukt om via de packard bell herstel cd in dos te komen.. heb jullie opdrachten voor dos ofso??(ik heb nog nooit dos gebruikt ofso):confused:

staat in één van mijn berichten, met chkdsk enzo, heeft bij mij bijna een uur geduurt maar hij deed het wel weer. gauw bestanden gekopieert want de virussen zijn niet verwijderd, je kan alleen weer gauw opstarten ;)

eerst chkdsk /p dan bootcfg /rebuild dan fixboot en klaar is kees

dan zit je denk ik niet in de herstelconsole, dus toch maar lenen een windows schijfie (legaal):(
of iets ander (illegaal):thumb: maar daar mag ik je niet aan helpen op dit forum ;)

met een windows schijf-ie en die zit blijkbaar niet bij packard-bell. Dus daarom moet je er één lenen. wat legaal is of downloaden wat illegaal is.aan jou de keuze!!!! ;) :P

ja maar hij heeft geen windows schijf dus dan kun je wel op R drukken maar dan gebeurt er lekker nix :P

volgens mij zit ik weer in dos..nou dat staat er tenminste er staan ms-dos edit

het is blauw maar als ik die commands invoer gebeurt er niks

het is ook niet helemaal de oude DOS, werkt wel als dos maar het is geen DOS ;) omdat xp en vista en 2000 en NT niet meer gebaseerd op DOS zijn

hoe kan je nou in dos zitten als je pc niet opstart
is het niet je BIOS?????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan