kan windows niet opstarten door fout in system32/drivers/ntfs.sys

Status
Niet open voor verdere reacties.

irmberta1

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2006
wie weet hoe ik het volgende kan repareren:
als ik de computer probeer op te starten kom ik steeds niet verder als een zwart scherm waarop staat dat beschadigd is of niet aanwezig is:

SYSTEM32/DRIVERS/NTFS.SYS

heb ik dan wellicht iets weggegooid wat niet mocht en daardoor deze melding plaatsvindt.

wie weet hoe ik dit aan moet pakken om te kunnen herstellen.

ik heb de originele CD : windows XP home edition.
maar na de aanbevolen procedure te doen via de CD door voor R(repareren) te kiezen blijf ik datzelfde foutscherm krijgen achteraf en start niet door.

Help mij !!

Kopieër hem, vanaf je XP cd, naar die map, met de cd opstarten, naar de map i386 gaan, op die cd, en copy ntfs.sys c:\windows\system32\drivers.

Kopieër hem, vanaf je XP cd, naar die map, met de cd opstarten, naar de map i386 gaan, op die cd, en copy ntfs.sys c:\windows\system32\drivers.

maar hoe kan ik iets copieeren (of waarmee)als ik niet verder kom dan het zwarte scherm met foutmelding dat windows niet opgestart kan worden.
normaal zou ik iets copieeren via windows verkenner maar hoe moet ik dit nu dan doen.
Ik weet 't effe zelf niet helaas.

Dus de cdrom in de bios als eerste zetten, om van op te starten, en naar de repair/herstelconsole te gaan.

Dus de cdrom in de bios als eerste zetten, om van op te starten, en naar de repair/herstelconsole te gaan.

ik heb vanalles geprobeerd maar niets lukt om uberhaupt in de windows XP CD te komen en steeds kom je weer op het zwarte foutscherm terecht.
De bios aangepast en alles gedaan maar het heeft geen invloed.

ik weet 't nu niet meer.

Ik neem als je windows XP opnieuw installeert dat alle opgeslagen gegevens verwijderd worden althans dat meldt het systeem. Ikzelf heb bij 'n ander ooit windows opnieuw er overheen gezet en alle andere gegevens waren gewoon bewaard gebleven.

groetjes,

Als je met de XP cd opstart, krijg je op een gegeven moment om met R naar de repairconsole te gaan, dat heeft niets met dat bestand te maken.

Overigens, als je door gaat, krijg je ook de optie, om de bestaande installatie te herstellen, maar die krijg alleen, als het geen echte oem versie is.

Als je met de XP cd opstart, krijg je op een gegeven moment om met R naar de repairconsole te gaan, dat heeft niets met dat bestand te maken.

Overigens, als je door gaat, krijg je ook de optie, om de bestaande installatie te herstellen, maar die krijg alleen, als het geen echte oem versie is.

Dit is een OEM versie dus een bericht om de bestaande installatie te herstellen krijg ik volgens mij niet.
Ik kan dus wel de R keuze op een gegeven moment maken maar kom dan ook weer in een zwart DOS scherm dat vraagt welke windows versie wilt U bewerken en dan moet ik de 1 (=windows) invullen omdat die alleen als keuzemogelijkheid gegeven staat en daarna volgt weer een DOS scherm maar vraagt niets meer en staat er alleen:

C:WINDOWS/

en dan houdt het voor mij weer op want wat moet ik dan ??

Ger

Dat is dan toch goed.:thumb:
Kijk met E:, of D:, waar je cdrom zit met die XP cd, en doe wat in de quote staat.

Dat is dan toch goed.:thumb:
Kijk met E:, of D:, waar je cdrom zit met die XP cd, en doe wat in de quote staat.

gelukkig, deze stap die je mij uitgelegd hebt is gelukt.

Maar nu !!
tijdens het opstarten als het windows embleem op het gedeeltelijk zwarte scherm staat (met die blauwe balk welke steeds van links naar rechts gaat) springt opeens het scherm leeg en begint de computer weer opnieuw op te starten en dit blijft hij keer op keer doen. (dus steeds weer gedeeltelijk opstarten en dan weer zoals beschreven)
Dus wat hij nu weer kwijt is ???? geen idee.

Iemand die het weet ??

Draai een een chkdsk /r, weer vanuit die repairconsole.

Mocht dat niet willen, doe daar een een fixboot en fixmbr, en start daarna op, met F8, en kies voor de optie dat hij niet opnieuw op moet starten, dan krijg je een foutmelding, waar je wat meer mee kunt.

Draai een een chkdsk /r, weer vanuit die repairconsole.

Mocht dat niet willen, doe daar een een fixboot en fixmbr, en start daarna op, met F8, en kies voor de optie dat hij niet opnieuw op moet starten, dan krijg je een foutmelding, waar je wat meer mee kunt.

hoi, bedankt alweer voor je fijne reactie.
Kun je mij svp. wat specifieker mededelen hoe deze handelingen precies lopen, want ik ben niet zo'n kenner van DOS commando's en het zou fijn zijn als je korte kreten achter elkaar kunt zetten hoe ik een en ander op volgorde moet doen.

alvast bedankt.
groet, Ger

hoi, bedankt alweer voor je fijne reactie.
Kun je mij svp. wat specifieker mededelen hoe deze handelingen precies lopen, want ik ben niet zo'n kenner van DOS commando's en het zou fijn zijn als je korte kreten achter elkaar kunt zetten hoe ik een en ander op volgorde moet doen.

alvast bedankt.
groet, Ger

We hebben windows er opnieuw opgezet en nu loopt alles weer, ik ben wel alle gegevens kwijt maar ja je kunt niet alles hebben.

bedankt lange Pier voor alle moeite.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan