kan windows niet starten. dit wordt mogelijk veroorzaakt door een recente hardware...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joost157

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2009
Al een tijdje krijg ik de volgende melding als ik mijn computer opstart:

kan windows niet starten. dit wordt mogelijk veroorzaakt door een recente hardware- of softwarewijziging.

Bestand: classpnp.sys
status : 0xc00000e9
informatie: Kan windows niet laden omdat een vereist bestand ontbreekt of beschadigd is.

Aan het begin kreeg ik deze melding heel af en toe. Ik klikte simpelweg op Enter 2x en dan "windows normaal opstarten" en dan deed het hij altijd alsnog.

Tot voorkort ging dit goed maar toen kreeg ik de melding ineens elke keer en moest ik soms meerdere pogingen doen voordat ik op windows kwam. Op een gegeven moment was ik 20 minuten lang op enter aan het drukken totdat ineens windows opstart.

En nu ben ik al een uur bezig en doet hij helemaal niet meer. Kan iemand mij helpen met mijn probleem? Ik heb helaas geen installatie cd.

Alvast bedankt

Joost

herinstallatie lost veel op.

of staan er dingen op die je niet kwijt mag raken?

al gegoogled?

[edit] en heb je btw nieuwe hardware geinstalleerd? zoja, haal die er eens uit en kijk of hij dan wel weer wil opstarten;)

succes!

herinstallatie lost veel op.

of staan er dingen op die je niet kwijt mag raken?

al gegoogled?

[edit] en heb je btw nieuwe hardware geinstalleerd? zoja, haal die er eens uit en kijk of hij dan wel weer wil opstarten;)

succes!
Hoi,
welkom op Helpmij.nl
je start zelf topics op omdat je problemen hebt met je pc en je geeft anderen meteen het advies voor een herinstallatie?
En steeds weer de standaard opmerking of ze al gegoogled hebben?
Lees hier de handleiding eens door.
Succes verder hier op 't forum.

@Joost157
Hoi,
Wat ik veelvuldig als oplossing tegenkom i.c.m. jouw probleem is het Bios naar default-settings terugzetten.
Als Engels geen probleem voor je is, is het aan te raden deze site eens goed door te lezen waar verschillende oplossingen worden geboden die werkten.
Succes

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan