Kan Windows Niet Starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Önder

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2004
Hallo Ik ben Önder.

Ik heb een IBM aptiva AMD 266Mhz 2 MB video geheugen 128 MB werkgeheugen en 3.73 GB harde schijf. Nou ik heb een probleem dat is als ik mijn computer aanzet zie je even Win98 LOGO en dan Staat er alemaal tekst en dan staat er Cannotloade Noncode page overslaan, opnieuw, afbreken.ofzoiets. Ik heb al geprobeert om de harde schijf te formateren maar dat is ook niet gelukt. Veilige modus lukt ook niet. Als ik probeer Win98 eroverheen te instaleren loopt hij vast tijdens de installatie. Eenige waar ik in kan komen is de BIOS. Nou weten jullie misschien waar het aan lich?

(Ik weet verder niets over de computer bv:moederbord:o :o :o )

Welkom op Helpmij.nl Önder:thumb: Kun je iets meer over de tekst vertellen die voor ¨Cannotloade Noncode page¨ staat?

Laatst bewerkt:
Een welgemeend eerlijk en open advies ?

als je zo weinig van een pc weet als je beschrijft, dan kan je beter stoppen met klooien en even naar een buurman / kennis lopen.

Maar oke,

als je perse zelf een oplossing wilt vinden :

HOE heb je geprobeerd te formateren en WELKE handelingen heb je tot nu toe verricht :

stap-voor-stap beschrijven svp !

Bendakt voor gastvrijheid en ik ben al naar kennissen en vrienden toegelopen en die weten het ook niet(uiteindelijk heb ik nieuwe computer gekocht) en toen ben ik op internet zelf opzoek gegaan en kwam ik op HELPMIJ.NL. En dat formateren heb ik zo geprobeert
eerst heb ik aan knopje ingedrukt en dan CNTRL ingedrukt En toen MS-MODUS en daar zie ik aleen
C:\WINDOWS. Als ik dan format c: doe komt die foutmelding. Ik kom morgen met de foutmelding dat die computer staat nu bij iemand anders die ernaar wou kijken maar ik heb hem gebelt en die zij dat hij het ook niet wist. Maar alvast bedankt:D :D :D Ik ben er zeker van dat we eruit zullen komen.

Om te formateren zal je moeten opstarten met een 98 opstart diskette.

tip: go.to/wintips ga daar is rond neuzen.

pfff, laat die "iemand anders" en die "kennis" er maar afblijven !!!

Het enige juiste advies (zie Harmens bericht) staat hierboven -> format met '98 diskette.

Geen gefriemel met toetsaanslagen maar gewoon een BOOT disk erin van '98 en opnieuw opstarten. Als er op je scherm staat

A:>

dan type je daarachter

FORMAT C:

beantwoord de vragen bevestigend en laat de pc zijn werk doen. ALs 'ie klaar is gewoon een ENTER en dan NOGMAALS de pc opstarten met de diskette erin.

Na de opstart doe je de CD rom van '98 erin, haal de diskette eruit en typ je in:

D:

dan type je

SETUP.EXE

vervolgens wordt Windows geinstalleerd

Laatst bewerkt:
Ik heb ondertussen wat meer info over mijn PC

2153E25 is MODELNUMMER
ABAF58L Is serienummer

En de foutmelding is C:>mode con codepage prepare=(cc850)C:\WINDOWS\COMMAND\ega.cpi)

Ik hoop dat ik jullie voldoende info heb gegeven
Ik heb ook een link gevonden naar mijn computer van IBM

Ik hoop maar dat het goede link is

http://www-306.ibm.com/pc/support/s...yind=0&operatingsystemind=50948&validate=true

Groetjes Önder:) :) :)

MENSEN ALEMAAL BEDANKT MAAR PROBLEEM IS OPGELOST IK HEB DE PROBLEEM OPGELOST VIA HELMIJ CHAT.

Ik heb een programma gedownload een diskette gemaakt en de harde schijf geformateert van de computer.

EN ik wil iedereen bedanken die me heeft geprobeert te helpen
:) :cool: :cool: :cool: :) :) :) :) :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan