Kan Windows niet starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

theobakker

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2000
De afgelopen dagen heb ik een aantal keer te maken gekregen met de volgende mededeling:
"Kan Windows niet starten. Dit wordt mogelijk veroorzaakt door een recente hardware- of softwarewijziging. Dit kunt u doen om het probleem op te lossen:
1. Plaats de WIndows installatieschijf en start uw computer opnieuw op.
2. Selecteer de taalinstellingen en klik op volgende
3 Klik op uw computer herstellen.

Als u deze schijf niet hebt, dient u voor assistentie contact op te nemen met de systeembeheerder of fabrikant van uw computer.

Bestand : /windows/system32/winload.exe
Status; ocx0000001
Informatie. Kan Windows niet laden omdat een vereist bestand ontbreekt of beschadigd is.

Bij andere keren wordt als bestand genoemd NETIO.SYS of windows/system32/drivers/viade.syst.

Ik heb geprobeerd de herstellen functie uit te voeren. Er verschijnt dat een keuze uit verschillende opties. Maar geen van deze opties leidt tot een gewenst resultaat. Gezien het feit dat dit nu al een paar keer achterelkaar heeft plaatsgevonden begin ik een erg ongerust gevoel te krijgen en ben ik bang deze problemen steeds weer opnieuw te krijgen. Heeft iemand een idee wat de oorzaak van deze problemen kan zijn en wat ik moet doen om deze problemen te voorkomen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan