Kan windows XP draaien?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tommiej

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2007
Hallo,

Zoals in mijn vorrige vraag al duidelijk was is mijn computer kapot gegaan.
Ik heb hiervoor een nieuwe computer weten te regelen en daar heb ik een vraag over.

Het gaat om een computer met 2.8 ghz, 512 MB geheugen een 5200 FX grafische kaart en de originele harde schijf is 120 GB, maar als ik mijn harde schijf van 40 GB erin doe en ik start em op (alles werkt dan prima) start het systeem opnieuw op bij het windows XP scherm. Ik heb dit al eens gehad bij een andere computer, maar die was maar 500 mhz en verder niet bepaald geweldig, dus dat is nog wel te begrijpen. Deze computer heeft echter een pentium 4 processor, dus is het wat merkwaardig.
Op de originele harde schijf staat windows 98, maar everest zegt dat hij ook makkelijk zou moeten kunnen lopen op windows 2000.

Windows XP zou toch gewoon op dit systeem moeten kunnen werken, maar waarom werkt mijn harde schijf dan niet?
http://www.intel.com/products/motherboard/D865PERL/index.htm, dit is het moederbord.

xp werkt niet omdat je te veel hardware hebt gewijzigd.
opnieuw installeren dus.

Maar dat betekend dat ik dus wel gewoon XP zou moeten draaien. Ik heb mijn harde schijf op een andere comp aangesloten en daar werkte hij wel gewoon, terwijl dat een AMD moederbord was en dit een Intel.. dat is toch ook een hele verandering

Voorkom veel ellende en installeer een schone Windows-installatie. Dus de partitie waar XP op moet komen, formateren tijdens de setup.

Je geeft zelf al aan dat je steeds problemen ermee hebt, dus dan blijf je andere oplossingen zoeken die er wellicht niet zijn. Dan is de makkelijkste en snelste manier een schone Windows-installatie.

Ik denk idd dat ik em opnieuw moet installeren, maar ik heb dan 2 harde schijven en 1 daarvan formateer ik liever niet. Als ik er 1 formateer en daar zet ik XP op, ken ik dan die andere ook op die comp aansluiten en dat ik die dan apart kan openen?
Zo ja, hoe doe ik dat dan, moet ik er een 'slave' van maken enz.

Ja dat kan.

Maar de andere schijf er pas in hangen zodra je klaar ben met installeren,dan weet je zeker dat het niet fout gaat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan