Kan windows xp na installatie niet valideren en updaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Berichten
1.005
Hallo,
Ik heb xp geinstalleerd en wil nu de updates installeren, maar er word er geen een geinstalleerd, terwijl er 76 beschikbaar zijn. Ook het installeren van dat windows genuine om te valideren wordt niet geinstalleerd. Als ik in de lijst met essentiele updates op ïnstalleren" klik, dan schiet de hele lijst met updates voorbij en krijg ik uiteindelijk de melding dat de updates niet geinstalleerd zijn. Ik zoek al dagen naar een oplossing maar kom er niet uit. Alles werkt prima behalve updaten. Voor de duidelijkheid: het is een legale xp die ik eerst wil valideren, maar zelfs de windows genuine update wordt niet geinstalleerd.
mvrgr. Kanyarat.
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Neem aan dat je wel na de installatie windows geactiveerd hebt?
 
Daar zal het inzitten! Ik zie bij systeemwerkset namelijk helemaal geen "activeren" staan.
Op nieuw installeren maar?
 
Zie je ook geen pictogram activeren in het systeemvak rechtsonder?
Of in bureau accessoires > windows activeren?

Wat soort versie van windows XP gebruik je?
Bij oem versie van een merk pc (recovery) of een corporate versie hoef je niet altijd te activeren.
 
Na een paar keer opnieuw opgestart te hebben is windows gevalideerd (geen idee waarom het niet gelijk goed ging) en worden de updates gedownload. Probleem nu is echter dat de pc tijdens het downloaden van de updates telkens weer uitgaat en opnieuw opstart. Dit is weer nieuw. Hij gaat gewoon vanzelf uit en start gelijk daarna weer op.
 
Hoi,

Ik weet niet waarom maar misschien is het verstandig om het eens over nieuw te proberen.
Wat was de reden dat je xp opnieuw geïnstalleerd hebt had je al problemen voordien?
 
Alles opgelost! De geheugenbankjes zaten er los in:eek: Dat heeft me uren gekost. Nou ja, aldoende leert men.
 
Hoi,

Mooi goed om te lezen zo zie je maar:thumb::thumb: succes.
 
Te vroeg gejuicht:confused:Na de herinstallatie (die probleemloos ging) xp aangemeld en gevalideerd. Daarna weer de updates gedownload en geinstalleerd. Van de beschikbare downloads zijn ook de meeste geinstalleerd. Als ik nu weer ga zoeken naar updates word servicepack 3 nog gevonden. Deze krijg ik met geen mogelijkheid gedownload en geinstalleerd evenals explorer 8. Als ik op sp3 installeren klik, krijg ik vrijwel meteen de melding "servicepack 3 is niet geinstalleerd".
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan