Kan windows xp niet activeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ZithaM

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2001
Twee weken geleden is er een nieuwe pc gekocht met daarbij windows xp. Nu probeer ik deze te activeren, maar krijg ik telkens onderstaande melding. Terwijl internet en mail het gewoon doen.

Kan geen verbinding maken met de activeringsserver. Controleer de netwerkinstellingen en controleer of u een verbinding met het internet kunt maken. Probeer het vervolgens opnieuw.

Ik heb verbinding met het internet. Sinds vandaag start hij windows ook niet eens meer op na de melding dat ik me moet activeren/registreren. Is dit een bekent probleem of moet ik windows opnieuw installeren??

Normaal gesproken moet je binnen dertig dagen activeren.
Waarom start windows niet op ??
Heb je wel een virusscanner geinstalleerd en zit service pack 2 er wel op.
Maar als windows nu ook niet meer opstart dan zou ik het ergens anders zoeken.
je weet toch wel heel zeker dat het twee weken geleden is en niet toevallig 31 dagen geleden.

puppie zei:
Normaal gesproken moet je binnen dertig dagen activeren.
Waarom start windows niet op ??
Heb je wel een virusscanner geinstalleerd en zit service pack 2 er wel op.
Maar als windows nu ook niet meer opstart dan zou ik het ergens anders zoeken.
je weet toch wel heel zeker dat het twee weken geleden is en niet toevallig 31 dagen geleden.

Windows starte wel op maar sinds vandaag krijg ik na het aanmelden direct al de vraag of ik wil activeren/registreren. Omdat het niet lukt wordt windows daarna weer afgesloten, oftewel ik kan alleen maar klikken op afsluiten.
Er zit een virusscanner/firewall op en die heb ik ook al uitgezet tijdens het aanmelden. Enige waar ik nog niet heb gekeken is bij de netwerkinstellingen, al zou ik niet weten wat ik daar zou moeten veranderen. Maar ik denk dat ik daar niet meer bij kom omdat xp niet meer volledig opstart.
De pc is nieuw gekocht 2 weken geleden en windows was al geinstalleerd. Dan moet het er inderdaad al wat langer opgezeten hebben.

Maar aan de reacties te merken is dit probleem hier nog niet eerder langsgekomen of bekend?

Zoals ik al zei, er is ook een optie "Activeren per telefoon". Dan kan je het gewoon handmatig doen en werkt je PC weer gewoon zoals het hoort.

BrEeZeR zei:
Zoals ik al zei, er is ook een optie "Activeren per telefoon". Dan kan je het gewoon handmatig doen en werkt je PC weer gewoon zoals het hoort.

Als je hiermee bedoeld 'via een inbelverbinding' moet ik eerst zien dat die er komt. PC heeft nu namelijk een kabelverbinding.

BrEeZeR bedoeld via telefoon niet via internet :)

Ik heb XP telefonisch geactiveerd en hij doet het nu :)

Blijf het vreemd vinden dat het niet via internet ging

Laatst bewerkt:
Ja, is inderdaad een OEM versie. Dus als je in de toekomst zo'n pc een keer formateerd en xp er op nieuw opzet moet je het ook weer telefonisch activeren?

Dacht het niet hoor, dan gelden de regels net zo als met een 'gewone' XP-cd. Tenzij je heftig met hardware zit te sleutelen, maar dat is je inmiddels bekend.

:D Hardware blijf ik liever vanaf maar soms ontkom je er niet aan. Ben allang blij dat mijn eigen pc weer normaal functioneert.

ZithaM zei:
:D Hardware blijf ik liever vanaf maar soms ontkom je er niet aan. Ben allang blij dat mijn eigen pc weer normaal functioneert.
Zo is 't maar net! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan