Kan windows xp niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

damen18

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2006
Hallo mensen,

ook ik heb een probleem met het installeren van Windows XP. Waar moet ik beginnen........
De reden waarom ik Windows xp opnieuw aan het installeren ben is omdat hij telkens opnieuw opstartte uit zichzelf. Ik kon niet meer normaal in windows komen. Als hij er al in kwam duurde het niet lang voor dat hij zich herstartte. Dus ik dacht van: laat ik hem opnieuw gaan installeren, maar dat lukt niet omdat hij dan op een gegeven moment ook opnieuw gaat starten.

Wat ik gedaan heb:

- Geformatteerd
- geheugenmodules om de beurt er uit gelaten (1 van 256 mb en 1 van 64 mb)
- batterij van moederbord eruit gehaald
- cd rom los gekoppelt ( zowel brander als normale)

Videokaart en geluidskaart zitten onboard. Ik weet niet wat voor moederbord het is. Dat kan ik niet zien en heb er ook geen boekje van.

Sorry voor het lange verhaal, maar ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast super bedankt.

groeten

Wat heb je na het formateren gedaan?

Zorg ervoor dat je pc boot op je cd/dvd speler(aan te geven in het BIOS).

Hierna vraagt ie of de pc moet opstarten vanaf cd-rom door op een toets te drukken.
Doe dit, en de installatie zal starten.

Hierna kan je aangeven dat win de partitie moet formateren als NTFS. Doe dit.

Hierna gaat de rest vanzelf.

ps Je hebt de batterij eruit gehaald, dus de standaard bootvolgorde in je Bios zal waarschijnlijk beginnen bij je diskette station en daarna je HD.

Dit MOET je dus veranderen om windows te kunnen installeren.

Hoe je in je BIOS noet komen kan ik vanaf hier niet zien, aangezien ik niet weet wat voor MOBO je hebt.

Mvg Patrick

BANDIT123 zei:

Bedankt voor je reactie

dit gaat om hoe je windows xp moet installeren. Ik weet wel hoe dat moet. Misschien staat dit wel in het verkeerde forum en moet hij misschien naar hardware toe. Misschien dat het een hardware fout is, daar was ik nog over aan het twijfelen.

Hij reboot ook niet op hetzelfde moment. Hij doet het willekeurig. De windows xp installatie kan zo niet afgemaakt worden.

Heb je nu nog XP op die PC staan dan?Zo ja doe onderstaande

Start / Programma's / Bureau-accessoires, Systeemwerkset / Systeem herstel.
Klik Instellingen van systeem herstel / Geavanceerd.
Dan bij "Opstart- en herstelinstellingen" en "Instellingen" .
Vinkje weghalen bij " De computer automatisch opnieuw starten".

Zodra nu dezelfde fout zich voordoet, wordt de pc niet herstart.
Waarschijnlijk krijg je een foutmelding.
Met de volledige foutmelding kunnen we hier soms iets doen.

Tekst @ Paul-RT

Laatst bewerkt:
ik zal ff zeggen hoe het er nu voor staat, de bestanden zijn gekopieerd naar de harde schijf. Ik had al geformatteerd ( dus ik heb geen werkende windows xp meer) hij komt nu elke keer op het punt dat hij windows gaat installeren. Maar na een onbepaalde tijd kapt hij ermee en start hij opnieuw op.

Denken jullie dat dit een hardware conflict kan zijn?

bedankt voor de reacties.

update: er is hier net iets heel interessants gebeurd. Ik liet hem telkens opnieuw opstarten om te kijken of hij verder kwam met installeren. maar nu doet hij echt letterlijk helemaal niks meer. Hij is uitgevallen en is volgens mij niet van plan om nog aan te gaan. Ik probeer het over een paar minuutjes nog een keer. Maar wat zou het dan kunnen zijn?

Laatst bewerkt:
Start op met Bootdisk,en ga dan nar de schijf waar je het opgezet hebt.
Dan naar I386 en type winnt zo start de installatie

Hardware conflict?.....
het moet haast wel! heb je de pc ook gewoon een tijdje aan laten staan en blijf hij dan wel gewoon aan?

edit:
HET IS een hardware conflict check de voeding zitten alle stekkertjes nog ngoed!

Laatst bewerkt:
Temperatuur probleem?
Wanneer je de pc een tijd uit laat staan, en daarna doet hij het weer, heb je kans dat het een temp probleem is. Kijk eens in je kast of je veel stof in het koelblok van de processor zit.

Dit is vaak een probleem bij computers die op de grond staan.

Mvg Patrick

als hij te heet zou zijn krijg ik meestal eerst 2 hoge piepjes bij me Asusje!

toen mijn het niet meer deed : Helemaal uitelkaar alles schoongemaakt terug in elkaar gezet draait weer perfect!

ok, zal ik hem is een tijdje in het bios laten staan? dan doet hij dus helemaal niks maar staat wel aan. Stel dat hij het overleeft, heb ik dan te maken met een temperatuur probleem????

Ik test het 5 minuten, want hij klapt er echt na maximaal 1 a 2 minuten uit als hij bezig is met die installatie van windows xp.

als hij dan aan blijft staan is er misschien toch iets met de hd aan de hand... S.M.A.R.T al eens gecheckt?

Kan je de zijkant er eens afhalen?
Dan krijgt ie meer koeling, en kan je gelijk kijken naar het koelblok van je processor.

Mvg Patrick

ok, hij staat nog steeds aan zonder een herstart. Dus dat zegt iets. Ik had de zijkant van de pc er al afliggen en de ven van de processor draait.

Ik heb nog geen s.m.a.r.t. gedaan. Dat is toch gewoon de checkdisk?

Wanneer hij met open deksel wel blijft draaien, heb je dus inderdaad kans dat het een koelingsprobleem is.

Wat je dus eerst kan proberen, is installeren zonder deksel :-)

Mvg Patrick

de deksel is er de hele tijd al af geweest, omdat ik aan het rotzooien was met het loskoppelen van de cdrom drives e.d. Ik ben vergeten hoe ik checkdisk moet doen. Hoe moet dat ook alweer?

met checkdisk vindt hij ook niks......

wat nu?

Moederbord is van IBM, product 627627G serie nummer is m081s7i9w31
ik gebruik nu ff hiren's bootcd, heb een tool gevonden die deze info kon lezen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan