Kan Windows Xp niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

karamstar

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2007
Hallo...

ik had laast een laptop gekocht een asus a6000...
nu wil ik opnieuw windows xp erop zetten maar dat lukt niet.
het formatteren doet ie wel .. maar daarna wanneer hij de bestanden gaat kopieren geeft ie allemaal fouten aan dat hij ze niet kan kopieren .. en dan met enter kan je het opnieuw proberen of met esc dat bestandje skippen.
er zit nu ook geen windows op ik weet niet wat ik moet doen ...

kan iemand mij helpen

Hoi,
als je geen geslipstreamde Xp cd hebt met Sata-drivers geïntegreerd gaat dat ook niet lukken of je moet de sata-driver (tekst based) downloaden bij de farikant v.h. moederbord of pc en middels F6 tijdens de installatie integreren.
Heb je de originele Xp cd v.d. fabrikant erbij? Wat ook kan is dat je schijf niet meer is wat het is geweest en dat je daarom niet kan installeren. Maak evt. je installatie-cd eens goed schoon.

Laatst bewerkt:
ik heb gwn een normale xp cd waarmee ik gistere me huiscomputer ook opnieuw heb geinstalleerd daar dee die het gwn goed zonder problemen..

en heb er ook niet zoveel verstand van maar ik wil het probleem echt oplossen..

verder nog tips..

Volgens de specs zijn het PATA schijven en geen SATA schijven, ofwel gewoon IDE. Uiteindelijk zou dit gewoon moeten werken, ik vermoed dat je laptopcd-romspeler wellicht niet helemaal goed meer functioneert ofdat de Windows schijf zover beschadigd is dat je laptop cdrom-speler deze niet meer goed lezen kan.

Probeer het eens met een externe usb-cdrom als je die ergens kunt lenen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan