Kan windows xp niet opnieuw instaleren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boeboel

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2007
kan iemand me een tip geven.

Ik heb een pc gehad met windows xp er op, wat voor een pentium het is geeft hij niet aan bij systeem gegevens.
Er zit helaas geen boot cd bij wel de orgineel cd rom met code van windows xp.
Als ik de cd opstart geeft hij aan dat er al een nieuwe versie op de pc staat, en dat ik opnieuw moet opstarten.

Als ik dit doe dan start hij de pc gewoon weer op met xp van de harde schijf.

Ik kan met het opstarten naar de bios gaan door op F8 te drukken als ik dit doe kom ik in de AmiBios, als ik daar de cdromdriver kies start hij opnieuw op en geeft aan druk op een toets om vanaf cdrom te starten.
Als ik dit doe dan start hij gewoon weer xp van de harde schijf.

kan iemand me een tip geven om windows xp opnieuw te instaleren.

Ik heb het ook al geprobeerd met een windows 98 cd en via Fdisk, maar dan doet hij ook niets.

heb een andere hardeschijf er ingestopt die ik nog had liggen met een versie van windows xp, maar deze herkent hij niet kan besturing niet opstarten geeft hij aan.

ben ik nu verplicht om een nieuwe hardeschijf te kopen, ben namelijk bang dat hij dan ook het zelfde doet.

Help help, kan iemand me helpen.

François.

Nieuwe harde schijf zal niet nodig zijn normaal. Je hebt dus de cdrom drive al als eerst ingesteld om van te booten. Is de cd van xp een echte of kopie/zelf gebrand?

Hoi Bedankt voor je reactie.

Hoi,

Het is een orgineel windows xp cdrom met orgineel product key.

de vraag was of je in je bios de opstart volgorde hebt aangepast

je cd/dvd speler als eerste in je boot zetten

Hoi

Nee ik heb verder nog niets aangepast in de bios, hij is van Amibios en daar heb ik eerlijk gezecht nog niet mee gewerkt.
Ik zelf heb een andere bios.
Maar waarschijnlijk zal er niet veel verschil in zitten neem ik aan.

Sorry maar ik heb het ook verkeerd uitgelegd zie ik, als ik op F8 druk kom ik in een blaum schermpje waar ik kan kiezen uit hardeschijf, diskette, cd-rom en als je daar op cdrom druk dan zou hij moeten opstarten met cdrom maar dat doet hij niet.

Als ik met het opstarten op DEL druk dan kom ik in de AMIBIOS, daar heb ik niets aangepast.

Ik hoop dat ik wat meer duidelijkheid heb gegeven.

als je die aanpassing hebt gedaan dan ook save en exit.

je start dan op met de xp cd erin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan