Kan Windows XP Pro op een Pentium 2 draaien?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mirandaonline

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2003
Berichten
725
Mijn moeder heeft sinds kort een pentium 2 met een slecht geinstalleerde windows 98 er op.

Ik heb even gekeken naar de inhoud van het systeem en denk er over om het apparaat van Windows XP Pro te voorzien, maar kan die het wel aan?

Pentium 2 (weet ff nog niet hoeveel MHz.)
64 mb geheugen
6 GB hardeschijf
 
Het is mogelijk maar het zal zeer zeer traag zijn.

98 zal toch een betere optie zijn
 
Ik wil het liefst voor XP i.v.m. dat die lekker stabiel is.

Wat kan ik eenvoudig aanpassen om een redelijk draaiend xp systeem te kunnen gebruiken?

Geheugen vergroten?
 
Een 300 mhz processor is nodig en minimaal 128 mb geheugen. Minder is niet werkbaar.

(Je kan natuurlijk altijd Linux installeren ;) )
 
XP zelf heeft meer dan 64 mb nodig, aldus zal elk programma dat je erop draait schijfcache gaan gebruiken. Dit vertraagt enorm.
Met 128 mb gebruikt XP ongeveer 100 mb en heb je nog wat speling om een programma te draaien. Als je graag meerdere programma's tegelijk open wilt hebben staan, heb je meer geheugen nodig.

Ik heb XP op een 300 mhz geintalleerd gehad als test met 256 mb en dit draait prima.
 
Ok, bedankt.

Ik moet nog het één en ander uitzoeken, maar als de processor te traag is dan heeft vergroten van het geheugen weinig zin en zal ik Windows 98 SE gaan gebruiken, want ik heb begrepen dat Windows ME voor Maximale Ellende staat. :)
 
98se is heel goed stabiel te krijgen, als je het syteem hebt geinstalleerd wijzen we je wel op de juiste tweaks.
 
re: WinXP op petium 2

Hallo,

Dit is aangezien de al gegeven reacties misschien een beetje overbodig, maar de systeem eisen die microsoft als minimaal opgeeft,(zie reacte m@rio) zijn naar mijn idee toch wat overtrokken.

Ik heb XP op een pentium 1 (166 MHz MMX) draaien, met 128 MB ramgeheugen. Dit draait voor normaal computergebruik best acceptabel. Een pentium 2 systeem is van "nature" al sneller, dus zal XP er zeker op kunnen draaien.

MVG,

Mavaros :thumb:
 
Wij hebben XP-PRO gehad op een P2 266 met 64 Mb, is mogelijk maar traaaaaag. Ook op een AMD K6-2 350 met 128 mb, starte niet snel op maar liep verder prima, afsluiten wat traag maar niet storend.
 
Ik heb even opnieuw maar dan via Aida gekeken, het is een Caleron met 400 MHz. en 64 SDRam ik dacht 100 MHz. , maar dat weet nu niet precies. De HD is 6 GB.

Ik zat er aan te denken op indien ik goedkoop aan het betreffende simmetje kan komen hem op te waarderen voor Windows XP Pro, maar heeft dit (nog steeds) zin?
 
Ik zou hem lekker op 98 laten draaien, evt 64 mb erbij.
 
Als je in XP de meeste (of alle) grafische trucjes/effecten uitzet zal het zeker voldoende vlot gaan werken.
Op een celeron 433 met 256mb intern draait het in elk geval uitstekend, niet merkbaar trager dan win98 in elk geval.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan