Kan windows7 alleen opstarten met problemen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Berichten
1.005
Hallo,
Tot gisteren heeft mijn pc met windows 7 altijd prima gewerkt. Toen ik vanmorgen de pc weer aanzette kreeg ik een scherm van American Megatrends te zien met (denk ik) allerhande biosgegevens. Daar stond onder andere: "CMOS Checksum Bad" en "CMOS Date/Time not set". Toen heb ik geprobeerd de tijdinstellingen in de bios te veranderen, maar dat werkt niet. Het jaar kan ik wel veranderen, maar de dag en de maand niet. Ik snap er helemaal niks van, en deze ellende krijg ik iedere keer als ik de pc opstart. Het enige wat ik op de pc veranderd heb is dat ik gisteren Explorer ingesteld als standaard, inplaats van Chrome.

Als ik mijn Google mail wil openen krijg ik opeens de volgende melding: "Er is een probleem met het beveiligingscertificaat van deze website.
Het beveiligingscertificaat dat door deze website wordt gebruikt, is verlopen of nog niet geldig.
Problemen met beveiligingscertificaten kunnen duiden op een poging om u informatie te ontfutselen of om informatie die u naar de server verzendt, te onderscheppen. U wordt aangeraden om deze webpagina te sluiten en niet naar deze webpagina te gaan."

Gescand naar virussen, maar niks gevonden. Of het een met het ander te maken heft weet ik niet maar ik hoop dat iemand raad weet.
mvrgr. Kanyarat.
 
Goedemorgen,

Als ik het zo lees is je batterij (cr2032) op het moederbord leeg als je deze vervangt kan je de tijd in windows veranderen en deze blijft als het goed is.
 
Kanyarat het is me niet duidelijk kan jij wel op Internet of niet ?? omdat je begint met verhaal dat je alleen maar in bios kan komen en daar probeer je tijd enz. veranderen enz..
En later zegt je dat als je Google mail wil openen ( dus kan je wel op internet ?? :( ) dat je certificaat probleem en of/ waarschuwing krijgt ? klopt ?
ALS jij wel op internet kan komen probeer maar even naar Internet opties gaan en bij Internet Opties en bij beveiliging op standaard niveau zetten, en bij geavanceerd eerste vierkantje Controleren of de uitgever een certificaat heeft ingetrokken uit-vinken ! misschien help je dat wat, maar hoe dan ook dat wat Modag zei ik zal je aanraden dat je wel doet ..

5v50jq.jpg
 
@Royonix: Neem vanaf nu even de moeite om eerdere reacties door te nemen.
Dat certificaten niet geldig zijn ligt doorgaans óf aan de uitgever/eigenaar ervan óf aan datum/tijd op de computer.
En laat nu juist dat dat laatste gemeld worden zijn door de TS... (Cmos batterij leeg/kapot, dus datum/tijd niet bijgehouden en na elke start van de computer teruggezet op fabriekswaarden, bijv. 1980).
Niet specifiek door hem gekoppeld aan het datum/tijd probleem, maar Modag heeft een duidelijke manier gegeven om (hoogstwaarschijnlijk) het correct bijhouden van datum/tijd weer op weg te helpen.

Enige wat de TS daarna nog moet doen is datum en tijd en jaartal goed te zetten, hetzij in de BIOS zelf hetzij in Windows (via timedate.cpl )
EDIT, toevoeging: Het nu zondag, dus een batterij halen kan mogelijk niet op korte termijn. Zet dan tijdelijk steeds direct na opstarten van Windows de tijd/datum/jaartal goed via timedate.cpl

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
:) Oke dnties vertel jonge wat jij nu bedoel met jouw opmerking ( ?? of is wat anders ? )
jouw citaat :
@Royonix: Neem vanaf nu even de moeite om eerdere reacties door te nemen

Om een commentaar te plaatsen of een mening is vrij voor iedereen toch ?? of begrijp ik dat weer verkeerd ?? :(
Of jij bedoel daar waar jij of besturing's leden een comment plaatsen dat niemand zich mengen mag of wat eindelijk je bedoel met die rare opmerking ??
 
Bekijk je eigen posting nog eens: Jij gaat hakken en zagen in certificaten-controle etc., terwijl de certificaat-melding duidelijk over datums gaat. Oftewel: Je bent bezig met het zagen aan de controle zelf ipv. het originele probleem op te lossen.

Nu schrijft Modag (zelfs met aanduiding type batterij erbij) hoe de CMOS-batterij vervangen kan worden. De TS schreef nog: Cmos Time/Date not set.
Gooi je deze 2 zaken bij elkaar, dan is dit toch een extreem hoge kans op succes/oplossing???

Dus wat ik maar wilde aangeven is dat je eerst even een eigen beoordeling maakt van de reacties van anderen t.o.v. de startposting, te kijken of jouw eigen idee bij de oplossing dan nog wel zin heeft en (indien ja) dan (áls je er een mening/beoordeling van hebt) in je eigen posting er iets over te zeggen.
Zou bijv. iets kunnen zijn als: "Modag heeft een goed punt. Probeer dat eerst. Werkt het niet, dan kun je proberen te zagen aan de kern van certificaten en verschillende checks daaromtrent afzetten."

Het zou toch mooi zijn als we niet alleen leren van onze eigen reacties maar ook van de reacties die anderen (met de beste bedoelingen) hier op het forum neerzetten, nietwaar? En de TS kan doorgaans niet 100% beoordelen of een aangedragen oplossing zou kunnen helpen, maar jij kunt dat (minstens gedeeltelijk) wel. :)

Tijs.
 
:( Als je goed kijkt boven bij mijn comment heb ik ook aangegeven precies zo :
misschien help je dat wat, maar hoe dan ook dat wat Modag zei ik zal je aanraden dat je wel doet
:(
 
Hmm... overheen gelezen... Was handiger geweest als je je posting ermee begonnen was, maar inderdaad, mijn fout, je hebt iets over de oplossing van Modag gezegd.
Sorry! :eek:

Tijs.
 
:D Achhh jongeee geen sorry ( helemaal niet nodig ! ) ....... ik ben ook nog steeds onder de indruk van vrijdag-avond en die mooie 5:1 :eek:
 
Royonix en Modag bedankt voor de reacties! Modag dat was het dus, een simpel batterijtje! Het was even zoeken (ik woon hier nogal afgelegen), maar het batterijtje vervangen, de datum weer ingesteld in windows, en alles werkt weer perfect. Ook de foutmelding bij Gmail is weer verdwenen. Dat moet dan ook met de datum te maken hebben gehad. Zonder dit forum was ik nergens!!
mvrgr. Kanyarat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan