Kan Windows7 niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

jalbers

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2008
Heb de Windows 7 Ultimate 64-bit versie aangeschaft om mijn 64-bits hardware met 8GB geheugen eindelijk eens optimaal te kunnen gebruiken. Helaas lukt het mij niet om het te installeren. Bij de 2e stap van het installatieproces "Windows-bestanden uitpakken" stokt het na 52%. De melding is "Kan bestand xxx niet vinden". Er volgt dan nog een tekst die ik niet meer kan reproduceren. Het is een officiele Microsoft dvd! Het vreemde is dat ik voordat ik de dvd thuis kreeg de downloadbare versie ook al niet geinstalleerd kreeg. Die gaf precies dezelfde melding op hetzelfde punt.
Is er iemand die dit ook ervaren heeft en daar een oplossing voor weet?

Het is mij begin december nog wel gelukt om het spul 'n keer te installeren door eerst Vista te installeren en daana een upgrade te doen naar 7. Die installatie gaf echter regelmatig BSOD's en toen me dat te gortig werd wilde ik dit weekend een nieuwe installatie doen. Helaas, de bovengenoemde melding komt nog steeds en nu werkt de truuk via Vista ook niet meer. Vista laat zich ook niet meer installeren, een vage melding na de partitiekeuze over de driver van de cd/dvd die niet aanwezig is...
Ook de gratis meegeleverde 32-bits versie van Windows 7 weigert, komt wel door de installatiestappen maar loopt bij Registerinstellingen bijwerken meteen in een BSOD. Na 3 van die schermen hangt het systeem vast op het scherm Registerinstellingen bijwerken.

Alle installaties vinden plaats op een nieuwe Samsung schijf van het type HD103UJ (1 TB).
De pc is een op maat gebouwde bak met een Intel DP43TF moederbord, een Intel Core 2 Quad Q9550 2.83. 4 x Kingston 2GB DDR2 geheugenmodules.
In het systeem zijn nog andere, minder snelle en minder grote, schijven aanwezig. Op 1 daarvan is XP geinstalleerd.

Op mijn Dell Vostro 1700 laptop heb ik de 32-bits versie van Windows 7 zonder enig probleem kunnen installeren en die gebruik ik inmiddels ook al 2 maanden zonder ook maar 1 BSOD.

Ik ga nu proberen of ik Windows 7 op een van de andere schijven kan installeren en laat het hier weten als dat wel lukt. Maar adviezen mbt de boven geschetse problemen zijn welkom!

20.54, vanaf de perfect werkende Dell laptop:
Ook op een andere schijf gaat het mis, precies op hetzelfde moment.. Ik heb nu de volledige melding (let op de kromme, slecht vertaalde zinnen, dit is een letterlijke weergave!):
"kan benodigde bestanden niet installeren. Het bestand is mogelijk beschadigd of dit ontbreken. Zorg ervoor dat alle bestanden die voor de installatie nodig zijn, beschikbaar zijn en start vervolgens de installatie opnieuw. Foutcode 0x80070570".
Op die foutcode vind ik een heleboel maar altijd over andere situaties dan de mijne.

Laatst bewerkt:
Heb je misschien nog plaats voor een IDE Harde schijf? Ik had deze melding namelijk ook bij het installeren op een Sata disk. Een IDE disk deed het zonder problemen.

Greetz,z
Timo

Heb je misschien nog plaats voor een IDE Harde schijf? Ik had deze melding namelijk ook bij het installeren op een Sata disk. Een IDE disk deed het zonder problemen.

Greetz,z
Timo

Nuttige aanvulling, Timo. 3 van de 4 schijven die ik gebruik zijn idd allemaal SATA. Ik heb 1 IDE schijf en dat is die met XP erop, de enige die het momenteel doet. Die wil ik dus niet opofferen. Ik kan me niets voorstellen bij de foutmelding in combinatie met SATA. Windows 7 zou toch op moderne hardware moeten werken lijkt me, daarvoor is het plaatsen van een IDE schijf niet nodig. Overigens heb ik de SATA schijven in de BIOS wel op IDE mode staan, de andere optie (AHCI of zoiets) geeft weer andere problemen.

Dus de IDE is dan geen optie. En je pc is helemaal nieuw? Voer eens chkdsk of HDTune uit om gewoon eens te controlleren of de HDD misschien niet een fout heeft. En ik denk dat je toch bij het BIOS je HDD om moet zetten naar AHCI.

Greetzz,
Timo

Dus de IDE is dan geen optie. En je pc is helemaal nieuw? Voer eens chkdsk of HDTune uit om gewoon eens te controlleren of de HDD misschien niet een fout heeft. En ik denk dat je toch bij het BIOS je HDD om moet zetten naar AHCI.

Greetzz,
Timo

Heb met HDTune alle schijven gecontroleerd, de Errorscan vindt niets, ze zijn allemaal zo gezond als wat! Ik ben nog niks verder dus mijn vraag blijft staan...

Mij viel iets anders op op de Info tab. Er wordt onder Supported aangegeven dat de grote Samsung schijf UDMA Mode 7 (Ultra ATA-512) aankan maar dat UDMA Mode 5 (Ultra ATA-100) Active is. Weet iemand waar je dat kunt instellen?

ma 11.01 21.16
Nu in de BIOS de mode op AHCI gezet en opnieuw Windows 7 64-bit op de Samsung proberen te installeren. Helaas gebeurt er nog precies hetzelfde. Het is trouwens niet bij 52% maar bij 54%. Begin te twijfelen aan de installatiemedia, de Microsoft dvd's omdat het niet alleen op deze schijf gebeurt maar ook op een andere (SATA) schijf. Heeft iemand wel eens problemen gehad met originele Microsoft cd's of dvd's?
Voor de test ga ik nu ergens een kopie downloaden om te kijken of het daar wel mee lukt. Ik heb tenslotte wel een licensekey...

ma 19-01 18.00
Ook de gedownloade en gebrande kopie loopt stuk. De DVD rewriter vervangen, het mag allemaal niet baten.

di 20-01
Hoewel mijn geheugenmodules al ettelijke keren getest zijn en goed bevonden kwam ik vanavond op het idee om 2 van de 4 modules te verwijderen. Ik had 2x2GB Kingston plakken en 2x2 Corsair plakken. En warempel, de installatie loopt nu door als alleen de Corsair erin zit. Met alleen de Kingston plakken erin bleef het probleem zich voordoen en zelfs al meteen bij het inlezen van de dvd. Nu nog even checken of misschien 1 van de 2 Kingstons toch nog goed is.
Probleem wat mij betreft opgelost.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan