compuboy999
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 28 nov 2007
Omdat mijn vader een laptop had gekocht heb ik het netwerk (bedraad) daar uitgebreid met een wireless acces-point. Normaal zou dit geen problemen opleveren, maar ik krijg geen stabiel netwerk de lucht in.
Als ik het acces-point wil benaderen vind hij hem soms (meestal zelfs vol ontvangst) wel soms niet. Soms kan ik ook verbinding maken en kan ik het netwerk en internet (kortstondig, en soms niet volledig) gebruiken, kort daarna verliest hij de verbinding en kan hij niet opnieuw verbinden.....
Over de kabels blijft het netwerk gewoon werken.
Het maakt niet uit waar het acces-point staat, zelfs naast de laptop treed dit probleem op.
Ook het besturings-systeem van de laptop is niet het probleem, want ik heb het met meerdere laptops geprobeerd (XP en Vista). Overigens kan ik met die laptops wel verbinding maken met andere draadloze netwerken.
Ook het acces-point zelf is goed, tenminste ik heb het ook geprobeerd met een ander acces-point (die werkte bij mijn vriendin probleemloos) maar dan heb ik het zelfde probleem.
Wat heb ik verder allemaal geprobeerd, zonder resultaat:
Ik heb de beveiliging uitgeschakeld
Ik heb andere kabels uitgeprobeerd tussen te switch en het acces-point
Ik heb een andere switch uitgeprobeerd
Ik heb het acces-point een vast ip-adres gegeven
Ik heb de laptop een vast ip-adres gegeven
Ik heb beide een vast ip-adres gegeven
Ik heb diverse kanalen geprobeerd op het accespoint
Ik weet inmiddels niet meer wat ik nog kan veranderen
Als ik het acces-point wil benaderen vind hij hem soms (meestal zelfs vol ontvangst) wel soms niet. Soms kan ik ook verbinding maken en kan ik het netwerk en internet (kortstondig, en soms niet volledig) gebruiken, kort daarna verliest hij de verbinding en kan hij niet opnieuw verbinden.....
Over de kabels blijft het netwerk gewoon werken.
Het maakt niet uit waar het acces-point staat, zelfs naast de laptop treed dit probleem op.
Ook het besturings-systeem van de laptop is niet het probleem, want ik heb het met meerdere laptops geprobeerd (XP en Vista). Overigens kan ik met die laptops wel verbinding maken met andere draadloze netwerken.
Ook het acces-point zelf is goed, tenminste ik heb het ook geprobeerd met een ander acces-point (die werkte bij mijn vriendin probleemloos) maar dan heb ik het zelfde probleem.
Wat heb ik verder allemaal geprobeerd, zonder resultaat:
Ik heb de beveiliging uitgeschakeld
Ik heb andere kabels uitgeprobeerd tussen te switch en het acces-point
Ik heb een andere switch uitgeprobeerd
Ik heb het acces-point een vast ip-adres gegeven
Ik heb de laptop een vast ip-adres gegeven
Ik heb beide een vast ip-adres gegeven
Ik heb diverse kanalen geprobeerd op het accespoint
Ik weet inmiddels niet meer wat ik nog kan veranderen