• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kan xml niet opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilcovanee

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2011
Ik kan mijn XMLniet opslaan. Ik krijg als melding:

"De XML-gegevens kunnen niet worden opgeslagen of geëxporteerd. De XML-toewijzing in deze werkmap kunnen niet worden geëxporteerd."

In de bijlage 2 voorbeeldbestanden (XML en XDS).

Wie kan mij vertellen wat er mis gaat.

Bijlagen

Heb je wel schrijfrechten in de map waarin je zet neer wilt zetten?

Wilco,

Ik snap je probleem niet, dit is een vraagrubriek over Excel, ik weet dat je XML bestanden in Excel kan inlezen maar
ik begrijp niet waarom je deze als XML bestand weer zou willen opslaan. Sla ze gewoon op als Excel bestand als je de
gegevens wil bewaren. Als je een XML bestand wil openen, aanpassen en opnieuw opslaan zul je naar een
ander bestand moeten kijken. Daar is Excel niet geschikt voor.

Veel Succes.

Omdat ik het bestand open, vul en weer opsla in Excel lijkt het mij een redelijk logische gedachte dat ik het in de rubriek over Excel plaats. Microsoft heeft hiervoor zelf een mooie add-in gemaakt, dus waarom zou het niet met Excel kunnen?

Wilco,

Excel opent een XML bestand en maakt daar een tabel van. Excel kan hier niet opnieuw een XML bestand van maken met behulp van de oude structuur. Sorry, zal volgens mij niet lukken.

Veel Succes.

Met de daarvoor bestemde add-in kan dit juist wel. Je kan dan gewoon weer een xml export maken. Dit heb ik al met meerdere xml-bestanden gedaan.
Alleen met deze lukt het mij niet alleen kom ik er niet achter waarom niet. Ik had gehoopt dat er hier iemand was die hier ervaring mee heeft en mij kon helpen.
Wellicht is er iemand die mij een andere oplossing kan geven hoe ik dit dan zou moeten doen.

Kwam idd dit ook tegen:
http://stackoverflow.com/questions/...ata-the-xml-map-in-this-workbook-are-not-expo
en dit nog:
http://www.kirupa.com/forum/showthread.php?337280-Exporting-XML-from-Excel-2007-please-help!!

! It worked !! But only when I chose "Table" as the map's root (and not "Row"). I think that was what was missing from the tutorials before. They did not have this upper level.

So, to recap on what I did to get this to work:

Entered data into my Excel file.
selected entire data and turned it into a table: Home->Format as Table->(picked one design)
Went to the tab: Developers->Source->XML maps... (on the pane)->Add->(picked this xsd file)->(Selected "Table" as root, NOT "Row")->Ok
Mapped fields by dragging/dropping fields from XML source pane to appropriate table column headers.
Went to Developer->Export
And this time I did NOT get the error! Export went fine, and all the rows/values were there in the xml file!

Zou het bij jou ook zo werken?
Ja... dan:
Tja... dit soort toch een beetje aparte zaken zoek ik vaak om via Google.... de kans dat je de enige bent met dit probleem lijkt me niet zo groot... Je hebt dan tig x meer kans imho dan het forum hier...
Mijn Google "oplos percentage" ligt redelijk hoog....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan