Kan XP niet (goed) opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Naamah

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2007
Ik ben bezig een rampcomputer weer een beetje bruikbaar te maken. Pc had (en heeft nog steeds) virussen, spyware en geeft blauwe schermen. Het grootste probleem op dit moment is echter dat ik niet meer goed in XP kan komen. In veilige modus lukt het nog wel, maar start ik gewoon op dan:
- geeft ie gewoon het inlogschermpje waar gebruikersnaam en wachtwoord in moeten
- als ik dan op ok klik komt er zo'n klein schermpje met 'uw persoonlijke instellingen worden geladen'
- ipv dat ik dan het bureaublad krijg veranderd de tekst in dat schermpje in 'u wordt afgemeld'
- de tekst 'de instellingen worden opgeslagen' verschijnt dan
- dan krijg ik weer het inlogschermpje waar gebruikers en wachtwoord in moeten

Toen ik begon met deze pc opschonen kon ik wél gewoon in XP komen. Ik heb het idee dat het gebeurd is nadat ik probeerde om windows updates te downloaden etc. Dat lukte niet op de gebruikelijke wijze omdat ik steeds een foutmelding kreeg (ook op windows pagina zelf. In die foutmelding stond dat ik iets in kon typen in uitvoeren (weet even niet meer wat) en daar kon ik dan ergens instellen of ik automatisch/handmatig/geen updates wilde. Het stond op 'geen updates' oid ik heb het toen op automatisch gezet. Vanaf dat moment kan ik volgens mij niet meer inloggen. Ik heb het via de veilige modus wel teruggezet op 'geen updates' maar dat helpt niet.
Bovenstaande hoeft niet de oorzaak te zijn, het kan ook heel iets anders zijn!

Weet iemand misschien ook hoe het kan dat ik wel op internet kan ik veilige modus, maar dat is steeds alleen in de tien minuten nadat ik heb opgestart, daarna krijg ik bij het opnenen van pagina's dat ze offline zijn en moet ik weer opnieuw opstarten voor ik op internet kan.

Klinkt inderdaad als een rampcomputer; vraag me af of het niet makkelijk is de boel opnieuw te installeren. Probeer anders eens in veilige modus in gebruikersbeheer het aanmelden uit te zetten, zodat je ineens doorstart. Wellicht lost dat probleem 1 op. Waarom je na 10 min niet meer op internet kan weet ik ook niet.

Waar ik dat aanmelden uitzetten? Lijkt me wel handig om te proberen!

Config.scherm -> gebruikersaccounts -> een account wijzigen -> account kiezen -> wachtwoord uitschakelen, daarna gebruikersaccounts -> de manier waarop gebruikers zich aan-en afmelden wijzigen -> 'het welkomstvenster gebruiken' aanzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan