Kan XP niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

mikeheijden

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2003
Goedenmiddag,
Ik heb een Pentium3, 500. En wil graag XP installeren.
Alleen nu is het probleem als volgt:

- Bij het opstarten van de installatie vanuit 'DOS', krijg ik het gebruikelijke blauwe scherm van Windows Setup.
Daarna krijg ik onderin beeld het geblabla van druk F6 en daarna automatisch systeem herstel druk F2 blabla...en daarna loopt de computer vast.

Weet een van jullie misschien wat dit kan zijn??

Want ik kan wel gewoon Win98 installeren.

Alvast bedankt,

Mike

ja een paar hele lichte zou het daar aan liggen???

trouwens ik heb eergisteren nog die cd gebruikt bij een vriend van me...enne daar deed hij het wel?? vaag..naja

Legaal of niet, dat maakt voor het installeren niet uit. Tenzij er fouten op de CDROM staan natuurlijk. Waarschijnlijk een probleem met je hardware die niet volledig wordt ondersteund. Je kunt proberen om een BIOS update uit te voeren, soms helpt dat. Maar het kan bv net zo goed de videokaart zijn. Als je het echt wilt weten, dan zou je de HCL van Microsoft moeten nalopen:
http://www.microsoft.com/windowsxp/home/using/howto/gettingstarted/guide/troubleshoot.asp

Geplaatst door mikeheijden

Daarna krijg ik onderin beeld het geblabla van druk F6 en daarna automatisch systeem herstel druk F2 blabla...en daarna loopt de computer vast.

Moet je op dit punt van de installatie niet op F8 drukken?Ik zeg dit om dat wanneer je een TFT monitor gebruikt je scherm op dit punt nog niet geconfigureerd is(nog geen drivers) en dan valt tekst onderin beeld een beetje weg.

Grtzzz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan