Kan Xp niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijnd

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2004
Hoi,

Ik heb hier een pc, windows wil op geen enkele wijze meer opstarten (incl. veilige modus enz) Nu wil ik win xp opnieuw instaleren maar dat lukt ook niet.
Cd erin en alles verloopt normaal, ik laat hem een stuurprogje (S-ATA) van diskette installeren, lukt ook nog dan verschijnt er een zwart scherm en een knipperende cursor recht boven kan niks typen niets.
Ook opstart disk geprobeerd, ik weet het niet meer, Hellup!

start je pc wel op met je dvd-speler.

dit kan je checken in je bios.
je dvd-rom moet op één staan

Ja dat staat goed, het begin gaat ook allemaal goed. daarna is het ellende

wat je kan doen is instaleren met diskettes.
deze kan je gratis downloaden bij microsoft.
het zijn wel 6 diskettes.
misschien heb je iemand in de buurt die dat wil doen voor je.

het is een kwestie van proberen.
ik hoop dat het dan wel lukt voor je.
niet geschoten is tenslotte altijd mis

krijg je trouwens alleen maar een zwart beeld?
zoja, zou het dan niet aan je videokaart kunnen leggen?

Het ligt ook niet aan cd, heb opstartdisks geprobeert maar helaas zelfde resultaat. Video kaart doet het, net ff in andere pc geprobeert. En ik heb ook beeld. Dus dat kan het ook niet zijn.

Net nog een gewoon proberen op te starten maar hij blijft in alle mogenlijkheden hangen. Dus laatste instl die werkten, veilige modus enz.
Iemand nog ideeen?

ik heb geen ervarind met s-ata schijven maar als je de win98 cdrom hebt kun je daar wel handmatig met fdisk de partieties verwijderen zodat win xp vrij spel heeft met installeren mischien dat het dan wel lukt

Geplaatst door ruud1980
ik heb geen ervarind met s-ata schijven maar als je de win98 cdrom hebt kun je daar wel handmatig met fdisk de partieties verwijderen zodat win xp vrij spel heeft met installeren mischien dat het dan wel lukt
Fdisk ondersteund geen SATA, dat zal helaas niet gaan.
Wordt de SATA schijf nog wel goed herkend in het bios?
Je weet zeker dat je het goede SATA stuurprogramma hebt?

Ja, ik heb de goede drivers en alles, voorgaande keren heb ik het hier ook mee gedaan en geen probleem.
In de bios zie ik de sata schijf gewoon.

Laatst bewerkt:
Het probleem is opgelost, Sata stekker zat wel op zijn plek maar niet helemaal goed. Nu werkt alles weer normaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan