kan xp niet installeren

• Onderwerp starter Onderwerp starter ches
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ches

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2005
Ik heb gistermiddag mijn pc opgehaald. Er is een nieuw moederbord ingezet. Om nog enige kosten te besparen wil ik zelf xp installeren. Normaal is dit geen probleem, maar nu lukt het niet. De pc blijft de windows setup uitvoeren. Elke keer nadat de setup wordt afgeloten wordt de setup opnieuw uitgevoerd, terwijl normaal gesproken na de herstart de windowsinstallatie moet beginnen. Heeft iemand een idee wat ik verkeerd doe.
Via Knoppix kan ik wel op mijn schijf komen.

probeer eens tussen het rebooten de boot optie van de hd als eerste te zetten...
succes

Misschien vergis ik me maar als je pc opnieuw opstart na een installatie dan moet ge niet op 'via cd opstarten klikken', dwz. je pc gewoon zijn gang laten gaan.

Ik heb de pc inmiddels weer terug gebracht. Ik kon er even opwachten maar intussen ben ik maar naar huis gegaan. Het stelde de medewerker ook voor een raadsel. Wat me ook opviel, was dat mijn draadloze toetsenbord regelmatig vastliep, maar ik neem aan dat dat erlos van staat. De opties die jullie aandragen heb ik eigenlijk ook al geprobeerd, maar niks werkt. In ieder geval alvast bedankt voor het meedenken.

De pc blijft de windows setup uitvoeren. Elke keer nadat de setup wordt afgeloten wordt de setup opnieuw uitgevoerd
Je hebt toch wel de cd er uit gehaald op het moment dat Windows je daar een aantal seconden de tijd voor gaf?
Doe je dat niet dan begint de hele handel ook opnieuw.

Het schijnt toch met de harde schijf te maken hebben. Met een nieuwe harde schijf lukt het wel.

Het lijkt wel alsof je niet goed kunt booten.
Misschien moet het master boot record opnieuw geschreven worden voordat je setup doet.
Ben ik niet echt een kei in.

Doe cd er in en kijk of je wel de 1e optie repair kunt gebruiken. Je komt nu uit bij de prompt.
Je moet dan intypen
fdisk /mbr (let op spatie)

Mocht een virus de oorzaak zijn dan ben je dat nu ook kwijt.

Als het met een cd niet lukt kun je het nog proberen met een opstartfloppy van windows 98 waar fdisk op staat.

Hopelijk staat het goed. Ik heb zelf deze functie nog nooit hoeven gebruiken. Ander corrigeert iemand me wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan