superwurm
Gebruiker
- Lid geworden
- 5 feb 2002
Heb een heel ingewikkeld probleem
Ik wou op een harde schijf Linux doen en de partitie waar XP opstond wou ik verhuizen naar een andere schijf.
Dus dat deed ik in partition magic. Ook een partitie met win95 verhuisde ik.
PM zei dat ie wat in DOS moest doen, dus het zooitje werdt geherstart.
Ondertussen ben ik ff een patatje en 2 blikjes bier gaan halen, en toen ik terug was zag ik failure 1500-en-nog-wat (1586 of zo iets)
Sindsdien doet ie vaag. XP wil ie niet meer aankrijgen, en win95 ook niet.
Eerst kreeg ik een of andere melding dat 'ie niks kon booten
Toen heb ik maar linux geinstalleerd, en dat ging perfect. Ik zag via linux dat ie windows XP niet had verhuist. Die stond nog op z'n ouwe stekkie, maar had geen drive letter (hij was eerst D
Via linux kreeg ik 'm ook niet opgestart.
Toen heb ik de schijf waar XP opzat eruit gehaalt en apart proberen te benaderen via een pc. Heb 'm uiteraard master gemaakt. (als ik 'm als slave in een andere PC gooi dan herkent 'ie wel alles en kan ik er gewoon inkomen enzo).
Er zitten nu 2 partities op die schijf. Een lege en eentje met XP
XP partitie is C:
De ander is D:
Maar als ik 'm dan opstart zie ik alleen maar zwart met een knipperent streepje linksboven.
Met een windows opstartdiskette gebeurt er ook niks.
Heb nog geprobeert om W2K te instaleren op die lege partitie, maar dat lukte niet zo. Hij formateert D: en zet er wat data op, reboot, en dan zegt 'ie "Pres any key to boot from CD..."
Als ik niks doet, dan blijf ik die tekst zien en wordt ie uiteindelijk zwart
en als ik wel op een toets druk, dan gaat ie weer naar het begin van de instalatie, waar ik net al was geweest.
Dus daar heb ik ook niks aan.
Heb toen repair gedaan. Dat lukte gedeeltelijk. Heb toen MBR proberen te fixen en boot gefixt, maar zonder resultaat.
Zo net, terwijl ik dit typte, D:/winnt>enable servicename [service_boot_start] en toen zei 'ie dat het systeem register geen actieve control key had en mischien wel beschadigt zou kunnen zijn.
Verder zei 'ie dat de register entry voor de servicename gevonden was, maar dat 'ie de Start Value key mistte
Maar goed, weet iemand hoe ik het zooitje weer aan de praat krijg?
Nog een paar dingen: FDISK vanaf de floppy lukt niet
Windows XP installatie CD geeft alleen maar zwart beeld.
Ik wou op een harde schijf Linux doen en de partitie waar XP opstond wou ik verhuizen naar een andere schijf.
Dus dat deed ik in partition magic. Ook een partitie met win95 verhuisde ik.
PM zei dat ie wat in DOS moest doen, dus het zooitje werdt geherstart.
Ondertussen ben ik ff een patatje en 2 blikjes bier gaan halen, en toen ik terug was zag ik failure 1500-en-nog-wat (1586 of zo iets)
Sindsdien doet ie vaag. XP wil ie niet meer aankrijgen, en win95 ook niet.
Eerst kreeg ik een of andere melding dat 'ie niks kon booten
Toen heb ik maar linux geinstalleerd, en dat ging perfect. Ik zag via linux dat ie windows XP niet had verhuist. Die stond nog op z'n ouwe stekkie, maar had geen drive letter (hij was eerst D

Via linux kreeg ik 'm ook niet opgestart.
Toen heb ik de schijf waar XP opzat eruit gehaalt en apart proberen te benaderen via een pc. Heb 'm uiteraard master gemaakt. (als ik 'm als slave in een andere PC gooi dan herkent 'ie wel alles en kan ik er gewoon inkomen enzo).
Er zitten nu 2 partities op die schijf. Een lege en eentje met XP
XP partitie is C:
De ander is D:
Maar als ik 'm dan opstart zie ik alleen maar zwart met een knipperent streepje linksboven.
Met een windows opstartdiskette gebeurt er ook niks.
Heb nog geprobeert om W2K te instaleren op die lege partitie, maar dat lukte niet zo. Hij formateert D: en zet er wat data op, reboot, en dan zegt 'ie "Pres any key to boot from CD..."
Als ik niks doet, dan blijf ik die tekst zien en wordt ie uiteindelijk zwart
en als ik wel op een toets druk, dan gaat ie weer naar het begin van de instalatie, waar ik net al was geweest.
Dus daar heb ik ook niks aan.
Heb toen repair gedaan. Dat lukte gedeeltelijk. Heb toen MBR proberen te fixen en boot gefixt, maar zonder resultaat.
Zo net, terwijl ik dit typte, D:/winnt>enable servicename [service_boot_start] en toen zei 'ie dat het systeem register geen actieve control key had en mischien wel beschadigt zou kunnen zijn.
Verder zei 'ie dat de register entry voor de servicename gevonden was, maar dat 'ie de Start Value key mistte
Maar goed, weet iemand hoe ik het zooitje weer aan de praat krijg?
Nog een paar dingen: FDISK vanaf de floppy lukt niet
Windows XP installatie CD geeft alleen maar zwart beeld.
Laatst bewerkt: