Kan XP Pro Niet Deinstalleren ..

Status
Niet open voor verdere reacties.

angga

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2001
Hallo,

Ik heb nl een software crash/error waardoor ik nix anders kan doen behalve XP opnieuw installeren :(
Hier kwam ik eigenlyk ook niet verder omdat ik steeds een fout melding kyg by de vyfde xp boot disk;

" File ksecdd.sys caused an unexpected error (4096) at line 5010 in d:\xpclient\base\boot\setup\setup.c. "

Pls help :S

Alvast bedankt ...

Je hebt dus een probleem bij het opnieuw installeren van XP pro?

Probeer dit eens;

- Verander in het BIOS van je PC de opstartvolgorde, door de cdrom op plaats 1 te zetten. In je bios kom je door (meestal) op DEL te drukken als ie NET aan het opstarten is. Dan is er een submenuutje (meestal BOOT genaamd) waarin je de opstartvolgorde kan aanpassen)

- start de pc op met de winxp cdrom er in en als het goed is begint deze dan vanzelf met installeren.

Geplaatst door basvdK
Je hebt dus een probleem bij het opnieuw installeren van XP pro?

Probeer dit eens;

- Verander in het BIOS van je PC de opstartvolgorde, door de cdrom op plaats 1 te zetten. In je bios kom je door (meestal) op DEL te drukken als ie NET aan het opstarten is. Dan is er een submenuutje (meestal BOOT genaamd) waarin je de opstartvolgorde kan aanpassen)

- start de pc op met de winxp cdrom er in en als het goed is begint deze dan vanzelf met installeren.

inderdaad doet ie dat, maar niet gelijk! je hebt ook een optie om te deinstalleren.
boot anders met een win 98 flop en formateer dan........etc etc etc

basvdK,
Hoe kan veranderen van het BIOS opstartvolgorde dit eigenlyk fixen? En netals wat debes000 zegt; je moet toch eerst met opstartdisk beginnen en dan pas met cdrom beginnen om te installeren ?

debes000,
Hoe kryg ik ie optie deinstalleren dan?
Boot Disk van win98 werkt niet samen met XP, je moet XP Pro boot disk hebben..je kan nl nog niet eens met een boot disk van XP Home werken..

Je hebt GEEN bootdisk nodig voor het opstarten van WinXP pro. Als je de opstart volgorde verandert, "kijkt" de pc dus eerst naar de cdrom, en als die bootable is, gaat XP gelijk installeren. Altijd als ik XP installeer doe ik het op deze manier. Nog nooit problemen mee gehad; (+/- 40 keer gedaan) en dat is niet alleen op mijn pc

Geplaatst door debes000

inderdaad doet ie dat, maar niet gelijk! je hebt ook een optie om te deinstalleren.
boot anders met een win 98 flop en formateer dan........etc etc etc

OK, je moet idd eerst kiezen voor installeren en op welke partitie je het wil hebben, maar die opstartdisk is echt niet nodig!

Behalve als er meerdere versies van de winxp cd bestaan, waarvan ik het bestaan niet afweet, maar bij mij werkt het dus altijd...

Geplaatst door basvdK

Dit werkt by me niet..Of het kan natuurlyk ook dat mn cdrom niet bootable is :(
Hoe maak je eigenlyk xp pro bootable, weet je dat toevallig ?

Geplaatst door angga

Dit werkt by me niet..Of het kan natuurlyk ook dat mn cdrom niet bootable is :(
Hoe maak je eigenlyk xp pro bootable, weet je dat toevallig ?

Wat werkt niet? In het bios komen?
De cdrom als eerste opstart device krijgen?

De cdrom van XP is standaard bootable.

Geplaatst door basvdK

Wat werkt niet? In het bios komen?
De cdrom als eerste opstart device krijgen?

De cdrom van XP is standaard bootable.

Sorry, myn fout.. hy is idd bootable. Maar nu heb ik weer een andere probleem, nl dat hy geen vrye ruimte heeft :(
Kheb een paar vraagen;

Ik heb nu Windows XP Pro English opstaan en mn cdrom is WinXP Pro Nederlands. Als ik dan full install kies, wordt de oude xp bestanden dan verwydert? Zoniet, hoe moet ik dan mn oude gegevens van xp verwyderen?

Als je goed kijkt, zit er in het begin van de installatie ook een optie om de schijf waar winxp nu op zit te formatteren. Ik zou als ik windows opnieuw installeer, de hele schijf even formatteren. (Je bent dan wel AL je gegevens kwijt!!!) Dat is wel een groot nadeel.

TIP, als je windows opnieuw geinstalleerd hebt, maak dan een paar partities aan, (Verdeel je harde schijf in delen) Zodat je als je windows nog een keer moet installeren, je alleen maar de partitie waar windows op staat hoeft te partitioneren. Zo kan je dan een partitie maken met "Mijn documenten, downloads, programma's" etc. Het staat een stuk opgeruimder, en werkt ideaal. Dit is uiteraard mijn persoonlijke voorkeur, er zijn ook mensen die het niks vinden een paar partities. Just a tip, voor het geval je dus nog een keer windows moet gaan installeren.

Geplaatst door basvdK
Als je goed kijkt, zit er in het begin van de installatie ook een optie om de schijf waar winxp nu op zit te formatteren. Ik zou als ik windows opnieuw installeer, de hele schijf even formatteren. (Je bent dan wel AL je gegevens kwijt!!!) Dat is wel een groot nadeel.

TIP, als je windows opnieuw geinstalleerd hebt, maak dan een paar partities aan, (Verdeel je harde schijf in delen) Zodat je als je windows nog een keer moet installeren, je alleen maar de partitie waar windows op staat hoeft te partitioneren. Zo kan je dan een partitie maken met "Mijn documenten, downloads, programma's" etc. Het staat een stuk opgeruimder, en werkt ideaal. Dit is uiteraard mijn persoonlijke voorkeur, er zijn ook mensen die het niks vinden een paar partities. Just a tip, voor het geval je dus nog een keer windows moet gaan installeren.

Het is te laat om een nieuwe partitie te maken, ik heb hm nl al geformateerd..Maar toch bedankt voor je tip ;)

Voor de rest ook bedankt vor jullie hulp :)

Nu alleen nog kyken hoe ik mn internet verbinding terug krygt :S

Graag gedaan,
Maar partities maken kan nog steeds hoor, met partition magic, hoef je ook niks te deleten.

Geplaatst door basvdK

OK, je moet idd eerst kiezen voor installeren en op welke partitie je het wil hebben, maar die opstartdisk is echt niet nodig!

Sommige kopietjes van XP zijn niet bootable, daarom bedoelde ik met de opstartflop opstarten en dan via de i386map winnt intype, maar het probleem is gelukkig opgelost.

groetjes harry.

Sommige kopietjes van XP zijn niet bootable

Aha...

Maar wij bij helpmij hebben toch allemaal de originele versies van alle programma's? :D ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan