Kan XP pro niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

baldo

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2002
Kan mijn PC (AMD 2800) niet meer opstarten. Krijg elke keer de melding "fout bij het laden van het besturingssysteem". Heb al geprobeerd om XP opnieuw te installeren en de C schijf volledig te formatteren tijdens de installatie, maar de melding komt terug nadat de installatie tijdens de 1e keer opnieuw opstart.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn ?

Alvast bedankt.

Je hebt een poging ondernomen om jou schijf opnieuw te formatteren.
Is dat ook gelukt en dan niet in de snelle maar in de normale stand.
En daarna heb jij xp geinstalleerd of........

Heb beide opties geprobeerd, zowel de snelle als de normale. Daarna worden er de nodige installatie bestanden weggeschreven en wordt het systeem opnieuw opgestart en krijg ik de melding fout bij het laden van het besturingssysteem. De installatie gaat dus niet verder.

Heb je de partitie al eens verwijderd.
En daarna weer laten aanmaken.
Je formatteerd vanaf de xp cd.

Werkt niet, heb zelfs alle patities verwijderd en 1 nieuwe aangemaakt. Blijft met de melding komen.

Heb je het al geprobeerd met de software van de leverancier van je Harddisk.
Het lijkt erop dat er iets in je harddisk niet goed is.
Even kijken welk merk en type harddisk jij hebt en dan even de software ophalen.

Nee, werkt ook niet. Heb de Maxter Maxblast 3 CD gebruikt om een partitie aan te maken en de schijf volledig op te schonen. In de bios heb ik opstarten in de volgorde : floppy, CD-rom, HDD-0. Na de eerste installatie van bestanden, start de PC opnieuw op. De PC geeft 2 keer de melding dat er wordt opgestart van de CD-rom en vraagt om op een toets te drukken om van de CD-rom op te starten. Als ik niets doe krijg ik de melding van fout in laden van besturingssysteem en als ik op een toets druk begint de installatie van XP vrolijk overnieuw.

Ik heb dit nog nooit meegemaakt.

Wijzig in de bios eens het opstarten in cdrom-floppy-hdd.

Nee, lukt ook niet, hij blijft met de melding komen. Heb inmiddels ook een extra CD/RW in de kast gebouwd, want de de DVD-rom leest de XP CD niet meer. Kan er een virus in de bios zitten, of is het moederbord misschien stuk ?

Heb een harddisk test gedaan met powermax en de schijf is oke. Als ik opstart blijf ik de melding krijgen "geen besturingssysteem" maar de PC hangt en gaat niet naar de dos prompt.

Wat kan er mis zijn ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan