kanaal waarmee samsung tv opstart veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yorim

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2009
hallo,

ik heb inmiddels digitale tv (na alle omstandigheden met mijn eerste digicorder waar er een beetje vuurwerk in kwam:p)
maar goed,
nu is mijn vraag hoe je het kanaal waarmee de tv opstart te veranderen naar HDMI?:rolleyes:
nu start te TV op in een andere zender namelijk nummer1:eek:
en dan moet je hem altijd veranderen naar HDMI :o
en als hij altijd opstart op HDMI zou dit een stuk gemakelijker worden voor mijn ouders;)

Merk van de TV: Samsung
Series: 5

En als je op het HDMI knopje klikt ( als ie dat heeft , ik heb zelf de tv niet hoor )

hoe bedoel je?
ik wil zeggen als je de TV aanzet dat hij direct start op HDMI;)
en niet op de gewone zenders.

Ja dat snap ik ,

Ik dacht misschien zit er een knopje op waarmee je naar HDMI schakelt en als je die dan als opstart knop zou gebruiken dat het dan misschien zal werken , maar dat zal wel niet.

Ik ben voor je aan het zoeken

Ik denk dat dit het is ( in het engels ) :

There's an option called 'Hotel Mode' which allows you to select the default source for when the TV's powered-on. Set to HDMI and you're laughing.

The Installers menu is access by pressing info, menu, mute, then power-on on the remote (one at a time, don't hold down).

Use up / down arrow to select "8 - Adjust" - enter.

Use up / down arrow to select 'Hotel Option' - enter

Use up / down arrow to highlight 'Hotel Mode' - Left / right toggles on / off.

Use up / down arrow to highlight 'Power on source' - Left / right toggles.

Once selected, press, menu, menu etc 'til you're back at the main screen, then just power off.

Accessing this menu resets all of your colour settings, unfortunately. And be careful not to press left / right in the menu's and accidentally change something.

Laatst bewerkt:
heb een makelijkere manier gevonden!:o
op het tv bakje staat er een knop HDMI en als je op die drukt kom je direct in het HDMI scherm:o
anders moest je via:

EXT1->EXT2->HDMI1->HDMI3

maar nu met deze HDMI knop op de afstandsbediening kom je direct in HDMI3:D

bedankt voor alle hulp:thumb:

Graag gedaan!

Met de engelse oplossing krijg je HDMI3 dus als je ook op het opstart knopje drukt.

Vergeet je niet de vraag op Opgelost te zetten ? Dat kan rechtsonderin op de pagina.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan