• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kans op winst berekenen (%)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dloyd Spencer

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2006
Hey,

Ik heb een klassement ontworpen met voetbaluitslagen. Het gaat steeds over 2 spelers die telkens andere ploegen kiezen. Alle onderlinge resultaten werden opgenomen in het klassement. Is er de mogelijkheid dat ik, door middel van een thuisploeg en een uitploeg in te geven, de procentuele kans krijg dat de thuisploeg/uitploeg tegen uitploeg/thuisploeg wint. Uiteraard is deze percent gebaseerd op voordien opgenomen onderlinge resultaten in het klassement.

vb:

Anderlecht - Brugge: 2-0
Lokeren - Westerlo: 0 - 2
Anderlecht - Brugge: 3-1
Anderlecht - Brugge: 0-1

Als ik dan Anderlecht - Brugge opvraag, zou er 66.67% moeten verschijnen

Is er iemand die mij dat kan uitleggen of voordoen via excelbestand aub? Let er wel op dat ik de basishandelingen in excel beheers maar geen informaticus ben. Dank!

Hoi Dloyd,

Het is lastiger dan ik dacht, maar hierbij een voorzetje. Het houdt alleen wel in dat de wedstrijden in 1 cel geschreven moeten worden, dus niet:
A1: Anderlecht
B1: -
C1: Brugge

Maar:
A1: Anderlecht-Brugge

Misschien breng ik iemand anders op betere gedachten?

Groeten,

Richard

Bijlagen

een suggestie:
maak in kolom d een formule die aanduidt w indien anderlecht wint en v indien anderlecht verliest
tel dan het aantal w op en laat het berekenen op het totaal hoeveel het procent is
hopleijk ben ik duidelijk genoeg en is dit reeds een aanzet tot een oplossing

Hoi Dloyd,

Kans op winst van Anderlecht of Brugge in de Champions League, dat zou pas een makkelijke vraag zijn (zei Jeroen met enig leedvermaak).

Jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan