Kantlijn standaard instellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter mcl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Besturingssysteem
Windows 10
Office versie
2022
Hallo,
Als ik in WORD 2007 een nieuw document open, staat de cursor helemaal naar rechts.
Ok als ik via de 3 ikoontjes boven aan de linker intik, blijft hij staan.
Hoe kan ik standaard de kantlijn naar links krijgen (is dat een alinea kwestie?
Ik hoor graagt.
Groet,
Martin

Waarschijnlijk is (al dan niet per ongeluk) de standaard stijl aangepast, en staat die nu op Rechtslijnend. Dit
Ok als ik via de 3 ikoontjes boven aan de linker intik, blijft hij staan.
is dan weer vreemd, want zelfs met een rechtslijnende standaard instelling moet je een bestaande alinea anders kunnen uitlijnen. Die handmatige actie gaat dan voor op de standaard instelling. Gelukkig maar, want anders zou je nooit meer tekst kunnen opmaken :). Heb je de sneltoetsen al geprobeerd? (<Ctrl>+<l> voor links, <Ctrl>+<e> voor centreren en <Ctrl>+<l> voor rechts)
Kijk in ieder geval je stijlen na, want ik vermoed dus dat daar de instelling niet goed staat.

Nieuwe documenten zijn gebaseerd op Normal.dotx, en die is blijkbaar nu zo ingesteld/opgeslagen zoals je beschrijft.
Dus (met Word volledig afgesloten) hernoem Normal.dotx en er wordt weer een 'verse' aangemaakt.

[Windows-toets]+R toetscombinatie -> %appdata%\Microsoft\Sjablonen
Als dat een melding oplevert dat de map niet gevonden kan worden:
[Windows-toets]+R toetscombinatie -> %appdata%\Microsoft\Templates

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dus (met Word volledig afgesloten) hernoem Normal.dotx en er wordt weer een 'verse' aangemaakt.
... En je bent gelijk al je eigen instellingen ook kwijt... Ik zou er toch eerst voor kiezen om te kijken of het probleem simpel op te lossen is, wat m.i. met dit soort vragen geen probleem zou moeten zijn. De Botte Bijl kan altijd nog worden ingezet :).

@OctaFish: Ik zag je posting pas nadat ik de mijne had gemaakt.
@mcl: Eerst kijken of je met de instructies van OctaFish resultaten haalt.

Overigens kan het ook zijn dat in Normal.Dotx inhoud staat (in dit geval een (nog lege) alinea die "handmatig" is veranderd qua kantlijn) en toen (in Normal.dotx) is opgeslagen.
Een nieuw gemaakt voorbeelddocument als bijlage zou ons dat mogelijk kunnen vertellen. Die mag gerust leeg zijn, wat mij betreft.

Tijs.

Overigens kan het ook zijn dat in Normal.Dotx inhoud staat (in dit geval een (nog lege) alinea die "handmatig" is veranderd qua kantlijn) en toen (in Normal.dotx) is opgeslagen.
Dat zou ook een verklaring kunnen zijn. In dat geval maak je onbedoeld een nieuwe alinea die is gebaseerd op de reeds bestaande, en krijgt de volgende alinea dus automatisch ook de uitlijning mee van de eerste alinea. En dan blijft Rechtslijnend dus Rechtslijnend... De laatste optie van dnties kun je simpel checken door een nieuw document te maken, en op de knop Weergeven/Verbergen te klikken (sneltoets: <Ctrl>+<Shift>+<8>). ALs je dan 2 paragraaftekens Het omgekeerde P teken) ziet, dan weet je dat er 1 alinea in het lege document zit. Die kun je dan het beste verwijderen en de sjabloon weer opslaan. Uiteraard wel de instellingen dan goed zetten :).

We gaan ermee aan de slag.

Ik ben wel benieuwd naar wat de oorzaak blijkt te zijn geweest; hou ons op de hoogte!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan