kapotte cpu koeling?

Status
Niet open voor verdere reacties.

crz_06

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2005
heb een acer ferrari 3000 laptop (Mobile AMD Athlon XP-M 2500+, 1GB of DDR SDRAM, 128MB ATI Mobility Radeon 9200 graphics,) echter volgens mij is de koeling van mijn cpu naar de knoppe. Enige idee hoe ik dan kan controleren (zonder mijn laptop open te schroeven)

Als het buiten nl warm is en mijn laptop staat gewoon op mijn bureau dan wil ie er wel eens vanuit zichzelf afsluiten. Dan moet ik 'em echt een halfuur laten afkoelen voordat ie weer even mee kan. Ook heb ik het gevoel dat de casing gewoon te warm (ls: te heet) aan de voorlinker kant is (dus waar de cpu zit).

Net even PC wizard geinstalled en deze geeft nu een processor Temp aan van 74C (dat is nu op een koele dag met laptop die geplaatst is op een verhoging, en wel met 100% processor activity (alhoewel ik geen temp. verschil zie tussen 100% en 2% ??). De HHD temp is +/- 50C

dank voor eventuele tips e.d.

ten eerste, brute laptop ;)

ten tweede denk ik als je programmatje al aangeeft dat je CPU 74c is en je HD 50c is er idd een probleem met je koeling , ik weet niet hoe goed jij thuis bent in computers etc maar ik zou hem even open schroeven en kijken wat er mis mee is kan zijn dat er veel stof in de koeler is gekomen, had ik ook.. even stof verwijderen en ik was klaar,

maar al zit er nog garantie op je laptop zou ik hem even weg brengen naar de leverancier die kijkt hem gelijk voor je na :)

nope, geen garantie; had ik maar voor een jaar afgesloten en we zijn nu 1.5 jaar verder . Heb 'em reeds een keer open gemaakt en das toch best wel een riskant klusje. Maar stof klinkt aanneemelijk hier zo rond kijkend in mijn kamer ;)

Iemand hier die ook een acer 3000 heeft die even wil vergelijken wat zijn temperaturen zijn? Geeft me wat vergelijkings materiaal, heb nl weinig zin om mijn laptop te beschadigen

Dat is veel

Het lijkt op een koeling probleem van de hele laptop

74 voor de CPU is erg veel en 50 voor de HDD ook.

Komt er nog wel warme lucht uit en draait je case fan ??

Eric.

ventilator staat eigenlijk continue the blazen (dat was na aanschaf slecht soms het geval). Ik voel 'em lucht opzuigen van onder de laptop 'en warmere lucht uitblazen aan de achterkant.

denk je ook dat het stof op de ventilator kan zijn?

Nee

Weet het niet. Kijk eens in Taakbeheer of je CPU mischien de hele tijd 100% vreet.

Maar het zou stof kunnen zijn. Vind het dan wel vreemd want hij blaast wel. En waarom is je HDD dan zo warm.

Eric.

nee, steady 18% cpu belasting. Doe geen vreemde dingen of zo. Die temperaturen van 74 voor cpu en 50 vor hdd waren 'sochtend met alleen internet aan. Idd vreemd.

Is er geen hardware check proggie of zo, waarmee ik extern kan controleren of al mijn fans nog optimaal werken?

Sorry

Maar zelfs 18% vind ik veel voor een laptop die uit zijn neus loopt te vreten, die van mij schomelt tussen 0 en 1% en komt niet boven de 2% als ik niets doe.

Welk proces vreet dan 20%, misschien is dat de boosdoener.

Weet niet of speedfan het op je laptop zal doen, maar niet geschoten is altijd mis.

Eric.

Ik heb de 3200 versie en ook ik had problemen met warmte. Het maakte niks uit op wat voor een ondergrond ik hem neerzette maar hij viel in 1 keer uit.

Ik heb nu een houten blok van ongeveer 5 cm aan de achterkant gezet. Dus de notebook staat nu wat schuiner en nadien geen uitval meer gehad

Ik denk dat de temp van de harddisk vrij normaal is een laptop,ik heb het al meerdere malen gelezen dat deze om de 50C zitten.Ook bij mijn Asus is de HD warmer dan 50C(is eigenlijk ook nog nooit anders geweest)

edit:mijn excusses ik zie net dat mijn IBM schijf maar 22C is:o :o

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan