Kapotte desktop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Computerinkt

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2009
Hallo best HelpMij mensen,

Sinds vandaag doet mijn oude computer het niet meer.
Bij het opstarten maakt hij geen rare geluiden ofzo maar ik krijg allemaal strepen in beeld.
Na deze strepen komt hij wel in het laadscherm maar zie ik vervolgens nooit meer het scherm waar ik mijn gebruikersnaam aan kan klikken om verder in te loggen.
Na het laadscherm blijft de computer op zwart staan.
Ik heb er een video van gemaakt: http://www.youtube.com/watch?v=9qflv9Fc5gY&feature=youtu.be

Het betreft een hele oude computer, eentje met windows Vista erop en eigenlijk alleen aanstaat als ik een oud spelletje wil spelen of een back up wil maken.
Dit is ongeveer maar 1 á 2 keer per maand.

Specificaties:
HP Pavillion m7000

Hardware:
Base processor
Pentium4 515 (P) 2.93 GHz:
533 MHz Front side bus
Socket LGA775
Chipset
Intel 915P
Motherboard
Manufacturer: Asus
Motherboard Name: PTGD1-LA
HP motherboard name: PufferM-UL8E

Memory Installed 512 MB (2 x 256)
Maximum allowed 4 GB* (4 x 1GB) requires the replacement of the installed 256 MB DIMMs

*Actual available memory may be less
Speed supported PC3200 MB/sec
Type 184 pin, DDR SDRAM
DIMM slots Four
Open DIMM slots Two

( Link naar meer specificaties van de HP website zelf: http://h20000.www2.hp.com/bizsuppor...&taskId=&prodSeriesId=437023&prodTypeId=12454 )

Ik weet niet superveel van computers, dus bepaalde computertermen zal je even moeten omschrijven.

Alsvast bedankt voor de moeite! :)

Hallo

volgens mij ... alle symptomen van een defekte "oververhitte" videokaart.

Peter

Hallo!

Bedankt voor je snelle reactie!
In het verleden zijn er flink wat spelletjes mee gespeeld, dus dat kan inderdaad de reden zijn.

Is er een manier om dit te maken? Of moet ik echt een nieuwe videokaart kopen? :)

In dat geval ga ik denk maar voor een hele nieuwe computer.

Dan zou ik een adviesvraag op het Aankoop nieuw systeem/Upgraden subforum zetten waarin je aangeeft wat je budget is en waar je de nieuwe computer voor gaat gebruiken, dan kunnen wij kijken naar een zo goed mogelijk passend systeem.

Computerinkt, jouw uitleg is misleidend.

Toen ik las dat het ging om een oude rekenaar, dacht ik dat het ging om een XT-rekenaar met MS-DOS of een Commodore64. Pas toen ik las dat er Windows Vista op stond, wist ik dat het ging om een moderne rekenaar. Iedere rekenaar die Windows Vista aan kan, is een moderne rekenaar aangezien Windows Vista een zwaar besturingssysteem is met hoge systeemeisen. Een rekenaar die als verwerker een Intel Pentium 4 heeft met 512 miljoen bytes werkgeheugen is hartstikke modern. Oude rekenaars hebben minder dan 4 miljoen bytes werkgeheugen.

Maar, nu even naar jouw probleem:

Ik vermoed dat er niks aan jouw rekenaar markeert, maar dat er zich een vuil virusprogramma genesteld heeft op jouw harde schijf die bij elke opstart samen met Windows opstart en het verdere opstarten van Windows verhindert. Dit zijn echt akelige rotprogramma's, maar ze bestaan helaas wel. Het is niet leuk als jouw rekenaar geïnfecteerd wordt door een virusprogramma, maar er zijn maatregelen die je kunt treffen om dit virusprogramma te verwijderen.

Allereerst, om uit te testen of het wel echt een virusprogramma is, kun jij jouw rekenaar opstarten met een ander besturingssysteem, zoals Puppy Linux. Je kunt het ISO-bestand van Puppy Linux (of een ander besturingssysteem) van de bediener waar het op staat naar jouw rekenaar kopiëren. Als dit ISO-bestand op jouw harde schijf staat, kun je het branden op een compact rond schijfje. Dit compacte ronde schijfje stop je in de rekenaar waar Windows Vista op staat. Vervolgens herstart je deze rekenaar. Je zou nu een optie moeten krijgen om op te starten vanaf dit compacte ronde schijfje. Je kiest voor deze optie, en de rekenaar zou Puppy Linux op moeten starten. Als jouw rekenaar erin slaagt om Puppy Linux op te starten en zonder problemen te laten werken, dan weet je dat het probleem niet aan jouw rekenaar ligt, maar aan een vuil virusprogramma dat samen met Windows Vista op start. Als Puppy Linux (of een ander besturingssysteem), niet opstart, dan ligt het probleem waarschijnlijk wel bij jouw rekenaar.

Mocht het probleem bij een vuil virusprogramma liggen, haal het compacte ronde schijfje met Puppy Linux dan uit jouw rekenaar en stop het compacte ronde schijfje van Windows Vista erin. Herstart de rekenaar en kies ervoor om de rekenaar op te starten vanaf het compacte ronde schijfje dat jij erin hebt gestopt. Als dit gedaan is, kies er dan voor om de installatie van Windows Vista te repareren. Als dit gedaan is, herstart jij jouw rekenaar weer normaal. Als Windows Vista nog steeds weigert op te starten, start de rekenaar dan opnieuw op met het compacte ronde schijfje waar Windows Vista op staat. Kies ervoor om Windows Vista te herinstalleren. Dit kun je veilig doen zonder gegevens die op jouw harde schijf staan te verliezen, tenzij je ervoor kiest om de interne harde schijf van jouw rekenaar te formatteren, maar dat moet je gewoon niet doen. Hierna moet je echter wel alle stuurprogramma's opnieuw installeren. Als Windows Vista hierna wel opstart, download en installeer dan gelijk een goed antivirusprogramma, zoals Avast! Antivirus, en doe een volledige systeemscan. Als het virusprogramma wordt gevonden, kan het worden verwijderd door Avast! Antivirus (of een ander antivirusprogramma) en ben je er vanaf.

Als ook dit niet werkt, zul je andere maatregelen moeten nemen om van dat virus af te komen. Hierbij kan ik je echter niet verder helpen. Er is echter nog een hele radicale manier die 100% zeker zal werken als je dat virusprogramma wilt verwijderen, en dat is het formatteren van je harde schijf, maar hierbij verlies je ook alle (waardevolle) gegevens die erop staan, dus dat raad ik af. Mocht je toch interesse hebben in het formatteren van je interne harde schijf: deze optie krijg je tijdens de (her)installatie van Windows Vista en je kunt dit doen vanuit Puppy Linux als Puppy Linux volledig is geladen in het werkgeheugen met Gparted partition manager.

Ik hoop dat ik jou hiermee heb kunnen helpen. :thumb:

@TS,

Wat eerdere reageerders zeiden klopt, maak een vraag aan wat er het beste bij deze pc past qua videokaart. Verder denk ik ook dat de GPU over verhit is geweest en daardoor artifacts of andere rare tekens gaat geven. Maar een advies vraag kan nooit kwaad we zijn er immers om je te helpen met dit soort vragen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo ik heb dit topic even een opfris schoonmaak gegeven.
Het advies geven loopt hier een beetje naar de verkeerde kant toe.
@Sombrero, een junior die net ingeschreven is bij ons forum moet de forum regels nog wel kennen.
Daarin staat ook iets over beledigen, let daar in het vervolg op.

En de andere berichten die ik verwijder hebt....jullie weten dat er een misbruikmelding knop is.
Gebruik die dan inplaats van........

en we praten hier op het forum over een computer ik moest even goed lezen toen er een rekenaar genoemd werd.
Dit gebruikt een duitser of een belg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan