Kapotte harddisk in nieuwe pc plaatsen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bcetin89

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2007
Hallo,

Ik weet niet of ik wel op de juiste 'afdeling' ben met mijn probleem, maar ik wilde mijn eitje hier kwijt, omdat mijn probleem harddisk gerelateerd is..

Mijn pc heeft enkele maanden terug een flink wat aantal aan virussen opgelopen. Ik weet niet waardoor het kwam, maar ik weet wel bijna zeker dat de virus zich de gehele nacht heeft verspreid. ( Ik was die nacht niet thuis). De pc had zichzelf opgestart, heel vreemd want ik had de pc afgesloten voordat ik wegging.. En heel die nacht is me pc dus naar de ***** gegaan.. Ik dus de volgende dag met verbazing kijken dat me pc aanstond en dat ie nogal sloom bezig was.. Dus ik ff virusscannen.. avond tot ochtend.. De teller ging maar door.. had er zeker wel 100.000.. Maarja ik moest naar school dus ik heb 'm toen afgesloten. Toen weer terug van school, weer gescand.. Teller nog steeds oplopen.. pc heel traag.. Dus ik denk: enige oplossing is de recovery cd erin doen en zo van al die virussen af zijn.. wat blijk.. fout dus. Nadat de recovery klaar was, kwam de pc niet verder dan de bios.. Ik nog n paar x recovery.. elke x zelfde resultaat. Van alles geprobeerd( ik wist niet wat ik verder kon maar oke ).. Uiteindelijk maar de moederbord vervangen, andere harde schijf erin en ander geheugen.. Nu heb ik zelfs vista erop. Alles werkt fijn dus. Maarja me andere harde schijf, ik weet niet of tie nou kapot is of niet. Die was overigens ook sata net als deze.. er zaten namelijk hele belangrijke dingen op. Werkstukken, foto's en belangrijke documenten. ( die schijf was in 2 partities verdeeld.. C: en D:.. al die belangrijke dingen zaten op D: en na een recovery werden die niet verwijderd). Dit was al standaard toen ik de pc had gekocht.Ik weet dus niet zeker of die er nog op zitten en of die toegankelijk zijn( na zown virusaanval en het gekloot dat met de oude mobo de pc niet opstartte), maar ik wil ook niet de risico nemen om die harde schijf er als 2e schijf in te doen in de nieuwe mobo.. want volgens mij kunnen die virussen zich dan verder verspreiden over de nieuwe harde schijf? Ik vind het gewoon belangrijke dingen die erop zaten en die wil ik dus echt terugkrijgen. En ik ga ervan uit dat de virussen er niet meer op zitten omdat ik een schone installatie had gedaan toen.. en aangezien de bestanden behouden horen te blijven, moet ik ze wel terug kunnen krijgen. Dus is het verstandig om de oude schijf als 2e schijf in de nieuwe mobo te doen of niet?
Het is misschien een rommelig verhaal, dus onduidelijkheden ff bij mij melden..
Groetjes.. en alvast bedankt mense!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan