Kapotte harde schijf aan de praat krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lariskam

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2007
Al weken zit ik met een kapotte harde schijf van mijn ouders met alle foto's, bestanden en muziek van de afgelopen 5 jaar erop en niks of niemand lukt het nog om gegevens van deze harde schijf te lezen. 2 winkels zeggen dat hij DOOD is, maar ik hoor hem wel zachtjes draaien. Wie kan advies geven, want volgens mij moet er ergens een oplossing zijn? Het volgende probleem:

- interne harde schijf, WD 80 GB gaf 'opeens' opstartproblemen, ik denk dat BIOS aangaf dat hij opnieuw geformateerd moest worden. Als je dan op ja drukt (ik dacht de gegevens vind ik wel weer terug met Recovery tools) loopt hij na 5% vast. Bij nee drukken gebeurt er verder niets. In eerste instantie dacht ik een virus ofzo??

- Nieuwe harde schijf gekocht en oude probeer ik dus nu 'op te lappen'. Als ik hem aansluit op mijn laptop (windows XP) via mijn USB (heb dus housing gekocht) dan herkent 'mijn computer' wel dat er een verwisselbare schijf is aangesloten, ook via ballonnetjes krijg ik de melding dat mijn harde schijf is geinstalleerd en gebruikt kan worden. Echter als ik de verwisselbare schijf (in dit geval (D:) probeer te openen krijg ik de vraag: 'de schijf in station D: is niet geformateerd, wilt u de schijf formatteren. Bij JA aanklikken krijg ik de melding: 'Kan de schijf in station D: niet formatteren. En daarmee dus klaar. Geen gegevens, niks: DRAMA!

P.S.
Als ik de eigenschappen van D: bekijk dan geeft hij trouwens aan dat er 0 bytes gebruikt en beschikbaar zijn.

Ik gebruik zelf altijd Pc Inspector File Recovery. (freeware)
Of ik gebruik File Scavenger 3. (Free to try; $49.00 to buy )

PC inspector ziet wel de harde schijf, maar kan er niets mee, hij geeft error: no.23, drv:130 LBA:0 blocks:1. Maar bedankt voor de tip! Ik draai nu TestDisk en die herkent wel het e.e.a., alleen heb ik tot nu toe alleen maar errors op 1 partitie. Hopelijk doen partitie 2 en 3 het beter (waar de foto's etc. op staan).

Alle tips uitgeprobeerd, maar nog steeds krijg ik geen bestanden te zien. Hij checked wel van alles, maar uiteindelijk found 0 files. Iemand nog een tip?

Als er data op staat die heel echt belangrijk zijn ,zal je bij een Pro bedrijf aan moeten kloppen.
Maar daar hangt een behoorlijk prijskaartje aan.

Als er data op staat die heel echt belangrijk zijn ,zal je bij een Pro bedrijf aan moeten kloppen.
Maar daar hangt een behoorlijk prijskaartje aan.

wat denk jij dan dat er aan de hand is? En waar vind ik zulke PRO bedrijven, want heb al het e.e.a. bij bedrijven geprobeerd en die zeggen er niets mee te kunnen (heeft ook al 150 euro gekost).

Er zijn er meerdere via Google inkloppen *data recovery*

Onder andere deze

Je hebt de schijf al geformateerd! en andere progs gebruikt,denk toch dat je bij zoiets terecht komt.

Bekijk de schijf eens met testdisk en plak een afb. hier.

http://www.cgsecurity.org/

1.Start Tesdisk en enter.
2.Kies de goede schijf en enter 2x.
3.Kies Advanced en enter.
4.Zorg dat "Boot" geselecteerd staat en enter.
5.Wat staat er bij 1 ?
6.Wat staat er bij "Backup bootsector?
7.Staat er misschien ook nog "Sectors are identical"?

Alt + PrtScn toetscombinatie
Start -> Uitvoeren -> type -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen
Uploaden via de Paperclip knop bij aanmaak van een bericht. Daar Bladeren kiezen, dan Uploaden knop, dan Sluit venster

Greetz

Bekijk de schijf eens met testdisk en plak een afb. hier.

Bij stap 4 kan ik jammer genoeg al niet kiezen op BOOT. Ik krijg na enteren van Advanced de tekst: 'No partition available'. En kan dan alleen maar 'return to main menu' aanklikken. Ik 'had' 3 partities, dus hier zit al ergens de fout (denk ik).

Laatst bewerkt door een moderator:
HDD regenerator gedownload, boot cd gemaakt, maar bij het afdraaien ziet hij alleen mijn eigen harde schijf en niet de via USB ingeplugde 'kapotte' harde schijf. Weet niet of dit klopt?

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan