kapotte harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nominus

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2004
Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje, een kennis mijn zijn pc start niet meer op en geef tijdens het opstarten bad clusters aan. Hij draait onder win 98 se.

Nu wilde ik om zijn data die op zijn harde schijf staat veilig te stellen, zijn harde schijf in mijn computer hangen om zo de data te kopieren.
Allen ik draai win xp pro en mijn vraag is gaat dit dan lukken om die harde schijf van hem te lezen onder xp.

Of zijn er nog andere manieren, want de pc doet niks meer, in die zin hij start en na de geheugen test krijg je al de foutmelding van bad cluster.

Ik hoop dat iemand hier antwoordt op heeft.

Als je de schijf als Slave in jou pc hangt, zou je deze gewoon kunnen bereiken.
Mits de schijf nog wat doet.

Hartstikke bedankt voor de snelle reactie.

Ik ga het a.s. maandag proberen en dan horen jullie hoe het afgelopen is.

Trouwens in de bios moet je alles op auto zetten toch voor de hd.
En de jumper op slave?

:thumb:

Van de schijf waar je de data vanaf wilt halen de jumper op Slave zetten en als Slave op de IDE-kabel aansluiten.
In het Bios de IDE op Auto zetten.

Hallo allemaal,

Nou ik ben al begonnen met die harde schijf om te kijken wat die doet.
Ik heb het systeem opgestart waar die schijf is zit en tijdens het opstarten krijg ik de volgende melding.

1780 fout ide master-station op primaire kanaal
0162 fout in hardwareconfiguratie

Druk f5 om naar hardwareconfiguratie te gaan, als ik dat doet dan staat in de bios volgens mij alles goed,
primaire ide staat op auto en eerste boot van hd.

Als ik opstart via een bootflop 98 se en ik kom in dos, kan ik helemaal geen c schijf vinden.

Weet iemand wat deze fouten betekend???? :)
Het systeem is een ibm pc, type 2170 model 27 g.
Besturingssysteem is win 98 se.

Nou, ik ben wezen geweest met die harde schijf, maar ik ben bank dat hij overleden is.

Ik heb het volgende gedaan:
als slave aangesloten op de ide kabel van de master harde schijf, alleen aangesloten op een ide aansluiting die nog niet ingebruikt was en ik heb heb als master aangesloten.
Ook de vrieskast manier is er aan te pas gekomen en een kleine tikkie er tegen aan, verschillende standen gehouden.

Dus de harde schijf is volgens mij gaan hemelen. :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan