Kapotte harde schijf?

• Onderwerp starter Onderwerp starter GPC
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

GPC

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2007
Sinds kort start mijn computer niet meer op... Het lijkt er op dat mijn harde schijf kapot is. Het volgende gebeurt als ik wil opstarten: Intel logo komt en blijft hangen, dan gaat mijn fan draaien en hoor je een soort zachte piepjes.

Alvast bedankt!

En kan je eens zeggen wat voor piepjes dat zijn, bijvoorbeeld kort - kort - lang en welke BIOS je hebt, bijvoorbeeld AWARD.

Een zacht piepje om de twee seconden. Het is een MSI, van een Medion.

Laatst bewerkt:
Krijg je geen melding op een zwart scherm?
Ik ga ervan uit dat het 2 korte piepjes zijn en geen lange!!
ik vermoed ook dat het om award gaat.

Als je geen melding krijgt controleer dan je aansluiting videokaart/scherm eens.

Kan ook geheugen zijn. Haal er eens een module uit en probeer nog een keer.

Ik heb even in de computer gekeken en nu blijkt het een Phoenix bios te zijn. Zou ik dit topic laten verplaatsen naar de sectie Bios? Wat ik eigenlijk ben vergeten te melden is dat ik hier voor ook een BSOD kreeg, hij gaf toen de melding Kernel Data Inpage Error. Toen heb ik hem nog een keer op kunnen starten, toen deed hij het gewoon.

Laatst bewerkt:
bedoel je dat het probleem dus nu opgelost is?
zomaar? of heb je iets gedaan?

Nee, daarna deed hij helemaal niks meer... De situatie nu dus, sorry voor de onduidelijkheid.

je zegt je hoort een fan draaien...welke...?
Heb je dat met de memory module al uitgeprobeerd?
zit de graka goed vast?
blijft het lichtje van de hdd continu aan of uit of knippert hij?
ik vermoed niet dat het je bios is maar je kan het flashen om zeker te zijn.

wat voorsysteemspecs heeft die medion, type, wanneer gebouwd?
ik krijg zelf het idee dat er iets met je processor of mobo is...een postcard zou daar misschien duidelijkheid in kunnen geven.

Ik weet nu bijna zeker dat het mijn moederbord is, ik wil hem nu naar Alternate sturen. Wat is een goed moederbord voor een niet al te hoge prijs?(tot de 100e)

Welke processor heb je, en wat voor RAM geheugen heb je, dan voornamelijk het soort, bijvoorbeeld DDR2 op 667MHZ. Heb je nog dingen als een PCIe videokaart en andere kaarten?

Ja je hebt dan wel weer een moederbord nodig waar de rest weer mee kan samenwerken...dus laat je goed informeren.
plus dat je de kans loopt dat het misschien toch je processor was...maar ja zo blijft het...niet goed na te meten.

mijn voorkeur qua merk is een asus hoewel ik de gygabit borden ook wel steeds meer waardeer.

Laatst bewerkt:
Ok, bedankt! Ik ga naar de winkel en ga vragen om advies, zij gaan hem dan ook nog even onderzoeken en maken. Vraag is opgelost!

Lekker vaag weer... Mijn vader ging mijn computer weer is opstarten en toen deed hij gewoon normaal.:S Nu kijken of ik hem morgen ook weer opgestart krijg.

Nah...als je hem aan de praat krijgt zou ik alle backups even zeker stellen.
Hopelijk blijft ie t echter gewoon weer doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan