Kapotte HP Pavilion tx1000 laptop gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0446

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2009
Hallo allemaal,

Ik heb een tijd geleden een laptop van een oom van mij gekregen die kapot is.
Hij heeft er al veel problemen mee gekregen namelijk:
-Kapotte harde schijf
- 2x gecrasht
en nu doet het beeldscherm het niet meer

Ik had zelf laatst iets gelezen over een muziek server maken van een oude pc

Nu is mijn vraag:
Kan ik iets met deze oude laptop begingen als het scherm het niet meer doet?

Alvast bedankt!

gast0446

Hoi,

Ja hoor, je kunt een extern scherm aansluiten via de VGA poort van de laptop. :thumb:

Groeten,
Jasper

Oké, dat ga ik doen.
Ik laat wel even weten of het is gelukt!

Verplaatst Hardware overige -->> Laptop (Aankoop).

Het lukt helaas niet.

Hier zet ik nog even duidelijke neer wat nou mijn probleem is:

HP Pavilion tx1000 zwart scherm

Hallo allemaal,

Ik heb hier een HP Pavilion tx1000 liggen, maar als ik deze aan zet blijft het scherm zwart en het licht ook niet even op als ik de pc aan zet.
Verder doen alle lampje het wel en hoor ik de harde schijf en de ventilatoren draaien.

Als ik hem op een beeldscherm aansluit gebeurt er niks. Zou dat kunnen omdat ik eerst moet inloggen in windows?
Ik sluit hem en en druk dan op fn f4, dat zou moeten werken.

Weet iemand een oplossing om deze laptop weer aan de praat te krijgen?

Alvast bedankt!

gast0446

@Crash= Sorry voor die dubbele vraag

Laatst bewerkt:
Lijkt mij dat de laptop oververhit is geweest, en dus solderingen van de videochip losgelaten hebben. Kan bijv. liggen aan verstopping (of blokkering) van de ventilatie-uitgang etc.
Je zult (als dat het geval is) moeten proberen de solderingen van videochip opnieuw laten "reflowen". Ik raad je niet aan dat zelf te doen, maar dat over te laten aan iemand die dat vaker doet.

Voorbeeld van reflowen (ander type HP): hier

Natuurlijk moet je ook de oorzaak van de oververhitting wegnemen, dus ventilatoren schoonmaken, stof verwijderen etc.

Tijs.

Ik heb even goed geluisterd bij het opstarten.

Ik hoor de ventilator lopen, maar geen harde schijf.
Ik heb het klepje van de schijf open gedaan en weer gevoeld/geluisterd maar nog steeds geen harde schijf.

Zou dat het probleem zijn of hoor/voel je de schijf nooit goed?

Je kunt altijd de harde schijf eruit halen. Je zou dan (als het aan de harde schijf lag) dan minstens een melding op je scherm moeten krijgen van "no harddisk found" o.i.d. als je de laptop weer aanzet.
Nu je denkt dat de harde schijf niet draait, zou je ook kunnen proberen om zowel de harde schijf als het interne geheugen eruit te halen en dan de laptop aan te zetten. Krijg je dan wel beeld (of 'piepjes'), dan zou het namelijk ook zo kunnen zijn dat het interne geheugen er niet goed meer in zat, en zo het opstarten blokkeerde.

Tijs.

Ik heb geen melding gekregen en ook geen piepjes gehoord.
Dus er is nog hoop.
Is er nog een mogelijkheid om hem aan een monitor te hangen?
Want dat deed het niet.
Ik zou wel graag bij de bestanden willen als dat mogelijk is

Waarom doe je niet gewoon wat ik schreef in mijn vorige posting? Dus (met stroom eraf) zowel het interne geheugen als de harde schijf verwijderen? En daarna de laptop starten en kijken of er wat te horen of te zien is?
Het is voor ons koffiedik kijken wat er gebeurt/wat je hoort, dus we moeten het hebben van concrete stappen en concrete terugmeldingen van je.

De harddisk is (als de laptop zélf overleden is) in te bouwen in andere computers, waarbij je waarschijnlijk eerst eigenaar + rechten moet verschaffen om de bestanden te kunnen zien/kopiëren. Hierbij zou het volgende kunnen helpen:
Download en pak uit: NTFS Access 2.1 in je Windows 7 en start het via erop rechtstklikken en kiezen voor "Als Administrator starten"/
Blader/Browse naar de hoofdmap van de schijfletter waar je nu geen toegang toe hebt. [Zie ook het 'stappenplan' op de download-pagina aan de rechterkant voor instructies.]
Klik op Grant, en de groep Administrator zou weer rechten moeten hebben, zelfs op alle submappen.
Als het programma zijn werk goed gedaan heeft zou je (minstens) weer toegang moeten hebben tot de hoofdmap. Is het inderdaad beperkt tot de hoofdmap, dan proberen van daaruit eigenaarschap en rechten toe te kennen op submappen (hetzij via NTFS Access, hetzij via het tabblad Beveiliging).

Tijs.

Tijs.

Ik heb ook gedaan wat je hebt gezegt, maar het maakt nu niks meer uit want.....

HIJ DOET HET WEER!!!!

Wat heb ik gedaan:

1) De laptop open geklapt
2) De VGA kabel van het beeldscherm in de VGA ingang gestoken.
3) De laptop aan gezet

Op een of ander manier heb ik nu ook weer beeld op het scherm van de laptop zelf, en ook op de externe monitor.

Er bedankt allemaal voor het helpen!!

De vraag blijf alleen: Voor hoelang zal hij het doen?

Maar ja, wie weet dat?.................

gast0446

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan