Vorige week heb ik een laptop gekregen, die bij aanzetten alleen nog vreemde strepen en vlekken in beeld gaf. Ik heb toen door Windows opnieuw te installeren het nog enigszins aan de praat gekregen, maar de videokaart begon snel kuren te vertonen (crash bij vertonen van films/opstarten van spellen). Ik heb toen de kaart uitgeschakeld en vrijwel de hele dag met de laptop kunnen werken (op zeer lage resolutie dus). Echter, toen ik 's avonds een spelletje opstartte (Rollercoaster Tycoon, wat niet echt veel van het grafisch geheugen vraagt
) crashte hij, kreeg ik weer rare strepen in beeld en wil ie niet meer opstarten.
Iemand een idee of hier nog iets aan te doen is en zo ja, wat? Ik ben er vrij zeker van dat het aan de (onboard) grafische kaart ligt en vraag me dus vooral af of ik die nog kan omzeilen, aangezien ie eerder nog gewoon werkte met de kaart uitgeschakeld. Of kan ik beter de boel uit elkaar halen en alle goede onderdelen recyclen/verkopen?

Iemand een idee of hier nog iets aan te doen is en zo ja, wat? Ik ben er vrij zeker van dat het aan de (onboard) grafische kaart ligt en vraag me dus vooral af of ik die nog kan omzeilen, aangezien ie eerder nog gewoon werkte met de kaart uitgeschakeld. Of kan ik beter de boel uit elkaar halen en alle goede onderdelen recyclen/verkopen?