kapotte socket

• Onderwerp starter Onderwerp starter yarin
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

yarin

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2009
De socket (houder) van mijn ventilator is kapot gegaan (stukje afgebroken)
Weet iemand waar ik deze socket(478b) kan kopen/bestellen? misschien een site waar ze veel losse computeronderdelen verkopen.

Medion computer
Mpga 478b (socket)

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Zoiets maar niet die :(
ik heb 478 B nodig en die kan ik nergens vinden :S
Hij heeft 2 zilveren stangetjes aan de zijkant, om de koeler mee vast te zetten ?!?!
Er staat ook nog op PAT.T ik weet niet wat dat betekend maargoed.

weet je nog andere sites misschien ?

Laatst bewerkt:
Zoiets maar niet die :(
ik heb 478 B nodig en die kan ik nergens vinden :S
Hij heeft 2 zilveren stangetjes aan de zijkant, om de koeler mee vast te zetten ?!?!
Er staat ook nog op PAT.T ik weet niet wat dat betekend maargoed.

weet je nog andere sites misschien ?

Kan je er is foto(s) van posten hier?

je kan bij google de beschijving van de socket geven .krijg je wel reacties

Weet iemand waar ik deze socket(478b) kan kopen/bestellen? misschien een site waar ze veel losse computeronderdelen verkopen.

Medion computer
Mpga 478b (socket)

Alvast bedankt.

Is een van de "haakjes "afgebroken waar het veertklemmetje van de koeler in vast gezet wordt?

Je kunt de eerder genoemde retention module wel gebruiken, maar dan moet je de cooler vervangen (buitenkans om eindelijk een goede, stille Zalman te kopen)......

in de bijlage een foto

:)

Bijlagen

• DSC00062.jpg
    DSC00062.jpg
    120 KB · Weergaven: 78
Is een van de "haakjes "afgebroken waar het veertklemmetje van de koeler in vast gezet wordt?

Je kunt de eerder genoemde retention module wel gebruiken, maar dan moet je de cooler vervangen (buitenkans om eindelijk een goede, stille Zalman te kopen)......

inderdaad! het plastic wat het klemmetje moet vasthouden is afgebroken.

Die dingen zijn zeer dun gezaaid....

Op eBay duitsland heb ik er één gevonden..... € 3,50
Zie hier (derde van boven): http://shop.ebay.de/items/_W0QQ_dmp...fsb=&_trksid=m270.l1313&_odkw=&_osacat=162492

Hartstikke bedankt :D
maar die tweede van onder dat is een 423 en die derde van onder is een 478 (geen B) ze lijken alle 2 volgens mij precies op wat ik in me computer heb. Alleen heb ik niet die witte plaat erbij (2de van onder,423 ) en ook niet die zilvere plaat bij de (3de van onder,478)

Toch kopen 1 van die 2 ? en zo ja welke ?

mvg,

Laatste vraag

Onlangs heb ik de vraag gesteld waar ik een nieuwe 478B socket kan kopen. Ik heb toen een link gekregen maar ik weet nog steeds niet welke socket ik nu het beste kan kopen.

link1: http://cgi.ebay.de/Retention-Module-Kuehlerhalterung-fuer-Medion-Systeme_W0QQitemZ390022688128QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_77?hash=item390022688128&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=66%3A2%7C65%3A8%7C39%3A1%7C240%3A1318
link2: http://cgi.ebay.de/Medion-Retention-Modul-CPU-Kuehler-Halterung-Sockel-478_W0QQitemZ110333897833QQcmdZViewItemQQptZDE_Computer_CPUs_Kühler_CPU_Zubehör?hash=item110333897833&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=66%3A2%7C65%3A8%7C39%3A1%7C240%3A1318
In de bijlage is een foto van mijn huidige (kapotte) socket

Op de site van link 1 staat bij de beschrijving van de socket dat het een 423 (op mijn Socket staat 478B) is.
Op de site van link 2 staat er dat het wel een 478 is alleen is het geen 478B. Ze lijken alle 2 volgens mij precies op de socket die ik in me computer heb (vergelijk met bijgevoegde foto). Alleen zie ik ook geen wit plaatje in me computer dat wel te zien bij link 1 en zie ik ook geen zilvere plaat die wel staat bij de link 2

Toch kopen 1 van die 2? en zo ja welke?

Alvast bedankt.

Bijlagen

• DSC00062.jpg
    DSC00062.jpg
    120 KB · Weergaven: 62
Reparatie socket

Medion computer
Mpga 478b (socket)

Alvast bedankt.

Hallo,

Ik heb een klein gaatje van 3 mm in de houder geboord, waarna ik het chrome
beugeltje met een ty-rap heb vast getrokken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan