Kapotte usb poorten xbox 360

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sercan.M

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2010
Berichten
139
Hallo,

Ik heb hier een Xbox 360 liggen waarvan de 2 usb poorten aan de voorkant kapot zijn.
Nou is dit nu nog niet een groot probleem maar soms komen de pinnetjes tegenelkaar dit zorgt dan voor kortsluiting waardoor de xbox niet meer opstart.

Nu is mijn vraag kan je dit als reserve onderdeel kopen (heb zelf op google niks kunnen vinden), of is er een manier om deze pinnetjes met een of ander spul te isoleren?

Plaatje voor de duidelijkheid:
Zo ziet de mijne eruit:
Sorry voor een te grote afbeelding
1255jtd.jpg


en zo hoort die eruit te zien:
P1010073.JPG
 
Kan ik hiervoor gewoon plakband gebruiken of moet het met een of andere speciale tape?
 
als je een soldeer bout hebt kan je ze er gwn af hallen en eventueel nieuwe op zetten.
 
Hallo

"Nu is mijn vraag kan je dit als reserve onderdeel kopen"

Zo goed als zeker zal er dit model gemonteerd zijn :

http://www.benl.ebay.be/itm/2x-USB-...al_Components_Supplies_ET&hash=item2a15503aa8


"maar soms komen de pinnetjes tegenelkaar dit zorgt dan voor kortsluiting waardoor de xbox niet meer opstart"

Blijkbaar is deze konsole robuust gemaakt .... indien je pech hebt , sneuveld de chipset op het motherboard.


" of is er een manier om deze pinnetjes met een of ander spul te isoleren?"

Stukje dunne krimpkous over de individuele pinnetjes monteren.

Of (konsole volledig spanningsloos) d.m.v. pincet de pinnetjes voorzichtig verwijderen (plooien tot er metaalmoeheid optreedt)

Deze konnektoren zullen/kunnen immers toch nooit meer korrekt functioneren , en dienen toch te worden vervangen...

Laat deze vervangen door iemand met ervaring en korrekte materiaal. (desoldeertoestel/t° geregelde soldeerbout)

De printplaten in deze konsoles zijn niet echt vergevingsgezind (dunne baantjes en fragiele doormetaliseringen)

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan