Kapotte videokaart? hulp gevraagd!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mezereon

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 nov 2013
Gegroet allemaal,

Ik heb een probleempje. Mijn pc loopt speelt laatste tijd steeds slechter games af. Mijn vraag is, ligt dit aan mijn videokaart?
Specs zijn
gtx 560ti
intel i5 2300
4gig ram

Game-debate.com geeft bijvoorbeeld bij battlefield 4 aan dat ik met deze specs het op een normale framerate zou moeten kunnen draaien, helaas is dit niet het geval.
Ook bij andere spellen als Red Orchestra 2 heb ik te maken met haperingen. Vorig jaar was dit niet het geval. Ik snap dat je als pc-gamer je rig moet upgraden op up2date te blijven voor de nieuwste spellen, maar er zijn vele spellen die ik makkelijk zou moeten kunnen draaien met deze specs.
Mijn pc loopt helaas tijdens het internet browsen soms ook is wat vast, het beeld blijft dan hangen, maar als er toevallig een filmpje afspeelde bijft het geluid hiervan wel doorgaan. (Eén van de reden waardoor ik dacht dat het aan de videokaart lag). Na enkele van deze crashes gaf windows ook wel is aan dat de nvidia drivers even niet meer reageerde.
Ik heb al een keer geformatteerd.
Ik heb alle soorten drivers van nvidia geprobeerd, de oudste en de nieuwste, maar steeds blijven de problemen terugkomen.
Ik ben ten einde raad. Als ik niet er niet snel achter kom, ga ik hem laten repareren, wat me helaas geld gaat kosten.
Dus, mijn vraag is heren, weten jullie wellicht waar dit aan light?

Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien is dit het gevolg van oververhitting.

Ik zou even controleren of de andere componenten in je pc ook last hebben hiervan (je kunt dit controleren in het BIOS of met software van derden).
Zo ja, controleer dan of de algehele luchtstroom in de pc correct is (van voor naar achter).
Zo nee, dan is de videokaart waarschijnlijk vervuild en moet je deze schoonmaken.

Zet hiervoor de computer volledig uit en haal de stroom eraf. Verwijder vervolgens de videokaart uit de computer (raak voordat je dit doet even de behuizing van de pc aan om eventuele statische elektriciteit af te voeren). Verwijder vervolgens al het stof dat tussen de ventilator(en) en de koelribben zit. Ik doe dit altijd met een wattenstaafje. Plaats hierna de videokaart weer terug (vergeet niet ook de afgekoppelde voedingskabel(s) weer aan te sluiten!).

Een andere reden zou kunnen zijn dat de videokaart niet genoeg stroom krijgt van de voeding. Hoeveel watt is je voeding?

Laatst bewerkt:
Dank je voor de snelle reactie.
Een kennis raadde ook aan om de videokaarten en dergelijke componenten eens schoon te maken. Heb dit zelf nog nooit eerder gedaan dus had hier niet het probleem verwacht.
Ook bedankt voor de tips met het uit elkaar halen, ik ga hem morgen maar es uit elkaar halen dan, we zullen het zien.

Doe voeding is overigens 170watt als ik het goed heb

Succes voor wanneer je ermee aan de gang gaat! :thumb:

Doe voeding is overigens 170watt als ik het goed heb

Misschien moet je dit nog eens nakijken, aan een voeding van 170 watt zou jouw hardware nooit genoeg kunnen hebben. Er staan op de sticker op de voeding verschillende vermogens vermeld, je moet kijken naar het totaal vermogen.

170 watt voeding? Lijkt mij stug, als het dan wel zo is zou ik zeker deze vervangen voor 1 van minimaal 500 watt.
Dat heb je echt wel nodig met zón videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan