Ik heb een Toshiba Qosmio F30-111 uit 2006. Onlangs gaf hij raar beeld met strepen etc. en nu is het ook niet meer mogelijk op te starten. Hij geeft zelf aan dat er een hardware probleem is. Het is nog wel 1 keer gelukt op te starten in de veilige modus, echter met behoud van strepen. Ook dat lukt nu niet meer. Volgens mijn lokale reparateur is hoogstwaarschijnlijk de videokaart kapot. Het betreft een NVIDIA Geforce Go 7600, 256 MB, DDR3 Video Ram, aangesloten bus: 16x PCI Express. Zowel Toshiba als 2 erkende reparateurs in Nederland (MSO in Nieuwegein en Dynafix in Nuth) kunnen mij niet vertellen of deze videokaart nog geleverd kan worden en of deze uitwisselbaar is op het moederbord (type mij niet bekend). Indien deze niet uitwisselbaar is zou het hele moederbord vervangen moeten worden, maar ook hiervan is niet duidelijk of dit nog geleverd kan worden.
Aangezien de laptop indertijd een nieuwwaarde had van dik 2100 euro wil ik hem nog niet zomaar in de prullenbak gooien. Mijn vraag is of iemand verstand heeft van deze videokaart in combinatie met dit merk en type laptop en of het indien de onderdelen niet meer leverbaar zijn het misschien mogelijk is het euvel op een andere manier (al "sleutelend") op te lossen.
Ik hoor het graag.
Aangezien de laptop indertijd een nieuwwaarde had van dik 2100 euro wil ik hem nog niet zomaar in de prullenbak gooien. Mijn vraag is of iemand verstand heeft van deze videokaart in combinatie met dit merk en type laptop en of het indien de onderdelen niet meer leverbaar zijn het misschien mogelijk is het euvel op een andere manier (al "sleutelend") op te lossen.
Ik hoor het graag.