kapotte videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gipskruit

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2007
Hallo
Ik denk dat iemand me hier wel kan helpen.
Ik ben een gigantische leek op dit gebied dus........mischien vraag ik wat domme vragen maar hier gaat ie.

Ik heb een medion computer van 4 jaar daarin zit een videokaart van ati radion 9800xl 128mb .Nu is die volgens mij stuk met het opstarten in zwarte scherm en verder ook kwamen er allemaal roze /groene stepen hokjes in.

Nu heb ik hem eruit gehaald en een kaartje van een oude computer erin gedaan voor het beeld(denk niet dat het een echte grafische kaart is hij uit 1996 en in zo`n wit slot gestoken maar ik heb beeld.De ati kaart zat in een bruin slot ik geloof dat het een agp 1,5v slot is (heb ik opgezocht op internet)

Mijn vraag zijn:is de kaart kapot?en kan je dat aan de kaart zelf ook zien?Ik had hem namenlijk stofvrij gemaakt en toen deed ie het weer een dag goed maar later niet meer.

En als ik een nieuwe wil kopen kan ik dan beter een tweedehands radeon 9800pro met 256mb kopen(gezien op internet en zo ja hoeveel zijn die nu nog waard?
of een sapphire 1650pro 256mb nieuw ik zie het verschiel niet zo tussen die 2

Ik hoop dat iemand tips heeft
Gr Gipskruit

Er is zo te lezen een redelijke kans dat je kaartje stuk is.
In principe is een nieuwe 1650 beter dan een (gebruikte) 9800, maar het is maar net wat je voor budget hebt en of je PC een investering nog waard is...

hallo mrmusic

Nou degene die de radeon9800 kaart wou verkopen vroeg er 80 euro voor dat vind ik iets veel omdat die radeon1650 nieuw iets van 90 kost.
Veel spellen speel ik niet op de computer tomb raider en zulke spellen, geen race of volgens mij spellen waar een hele snelle kaart voor nodig is .
Maar verder is de computer wel goed en als ik nu geen andere videokaart erin doe kan ik tomb raider volgens mij niet meer spelen omdat er nu een kaart in zit uit 1996.