Kapotte videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blabla2

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2010
Hoi allemaal,

Ik heb al een tijdje last van een probleem.
Als ik battlefield 3 speel krijg ik vaak texture problemen. Heb er een filmpje van gemaakt: http://www.youtube.com/watch?v=OmWjs-HkzTs
Ook is mijn performance erg laag. Toen deze pc net nieuw was kreeg ik 60 fps zonder problemen op ultra 1080p, maar nu krijg ik 60 fps op low en soms dropt het zelfs naar 30-40 fps.
Mijn drivers heb ik al vaak opnieuw geinstalleerd, maar met elke driver krijg ik wel wat problemen. Soms artifacts, soms hele erge texture problemen zoals uitsteekselen uit objecten in-game en dergelijke.
Ik krijg deze texture problemen niet elke keer als ik battlefield 3 speel, als ik een schatting zou moeten geven zou ik zeggen zo'n 1 op 10 keer dat ik het speel.

Ik heb de videokaart wel eens overclocked, (zie hier: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/762902-Videokaart-geoverclockt-GTX-660) maar hier zag ik geen fps verbeteringen mee en dus loopt de kaart nu op stock settings.
Ook de temperaturen zijn normaal: tijdens het spelen van bf3 komt de kaart niet boven de 60 graden uit.
Tevens ziet mijn gpu usage er zo uit tijdens bf3:
OjsT9IA (1).jpg

Systeemspecificaties:
Cpu - i3 2120 3.3 ghz
Ram - 8gb 1600mhz
Voeding - Corsair builder series cx500w
Mobo - Asus p8b75m-lx
Grafische kaart: Asus gtx 660 DCUII

Is deze videokaart kapot? Kan ik hem met deze reden terug sturen naar de winkel waar ik hem gekocht heb? Heb er namelijk nog wel garantie op.

Bedankt alvast

klinkt als texture corruption en dat wordt inderdaad vaak veroorzaakt door kapotte hardware of oververhitting.

Op de site van azerty (waar de videokaart vandaan komt) staat dat er onderzocht word of er een defect is. Als er geen defect is word het product niet vervangen.
kunnen ze dit ''defect'' wel vinden dan?

Laatst bewerkt:
Meestal wel. Anders stuur screenshots mee en probeer eventueel stresstest benchmarks en kijk of je het probleem kunt oproepen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan