Kapotte voeding of mobo?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mastertje

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2001
Probleem is als volgt:

Kan mijn computer niet meer opstarten, als ik startknop druk, dan gaan CPU Fan, Case Fan 1 sec draaien en daarna valt alles uit, GEEN piepjes, niks. Systeem is al 6 jaar oud, heeft het altijd gewoon gedaan.. Had hem gistermiddag om 15 uur uitgezet en in de avond om 23 uur deed dit zich voor. Het is een Gigabyte mobo en een Aopen voeding. Niet meer aan te krijgen, geen stroomstoringen of iets dergelijks, iets heeft het begeven maar wat?

Iemand die dit probleem herkent? Bedankt!

spontaan uitvallen lijkt meestal de voeding.

Heb je toevallig een andere pc staan waar je aan kan frummelen?
Dan kun je de voeding even omsteken en kijken of het opgelost is.

Dat is helaas dus het probleem, heb een 350W voeding en heb verder alleen een oude 120W voeding uit de oertijd. Kan een kapotte voeding nog stroom geven om de fans te laten draaien, of het zou een bepaalde beveiliging zijn.

Enige wat je op dat moment even kan proberen, is om alles wat aan het moederbord eraf halen, behalve het geheugen en de processor. (en de koeling). Sluit de 120wat voeding aan, en kijk of het uberhaupt verder gaat dan die ene seconden.

Enige wat je op dat moment even kan proberen, is om alles wat aan het moederbord eraf halen, behalve het geheugen en de processor. (en de koeling). Sluit de 120wat voeding aan, en kijk of het uberhaupt verder gaat dan die ene seconden.

Als daar dan wel een 4-pins aanzit, want die is waarschijnlijk ook nodig...

We hebben het over de ATX_12V, die zit namelijk niet op de oude.... Hoor wel soort van een klik geluid als ik de voeding op stopcontact doe... zou er ergens nog wat lampjes van mobo moeten branden? Heb de gigabyte k8nf-9

OK even alle onderdelen los aan het koppelen. Videokaart eruit en na 2 keer drukken gaat syteem aan en hoor ik om de 5 seconden mobo 1 seconde piepen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan