• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Karindeling maken a.d.h.v. verschillende vereisten

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Daan01

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2020
Beste allemaal,

Op mijn werk moet geregeld transport ingepland worden voor onze klanten. Dit kost echter nu teveel tijd en dus ben ik op zoek naar een makkelijkere manier waarbij Excel een deel van het werk doet.

Ik ben hier zelf al mee aan de gang gegaan maar weer nu even niet meer welke stap ik moet nemen om gedaan te krijgen wat ik wil. Momenteel gebeurt het als volgt:

1. We laden de fixed informatie in een Excel, deze vullen we aan met variabele informatie;

2. Voorheen was het vanaf nu met de hand een raaplijst en karindeling maken.. dit heb ik deels geautomatiseerd.. Ik heb =FILTER gebruikt voor de raaplijst welke de hele reeks artikelen geeft indien voldoet wordt aan een bepaald variabel. Dit werkt en geeft de informatie die ik nodig heb.

3. Nu wil ik graag een karindeling vanuit die lijst maken (in combinatie met de ingelezen informatie). Dit betekent dat ik het liefst heb dat Excel nu aan de hand van een aantal variabelen gaat bepalen hoeveel karren ik nodig heb per soort. Hier zitten een aantal voorwaarden aan:

- Er gaan altijd 4 doosjes op één laag.

- Er wordt nooit meer dan één soort op een laag gezet. Verschillende soorten op één CC kan wel indien dit nodig is.

- Er kunnen 4 x het aantal lagen op een kar aan producten (dus 4 op een laag, en bijvoorbeeld 4 lagen = 16 dozen). Het aantal lagen dat op een CC kan variëren per artikel.

- Als het even kan is het fijn als er rekening gehouden kan worden met een raapvolgorde (dus bijvoorbeeld artikelgroep ‘species’ bij elkaar, of bijvoorbeeld een klein soort op een kar indien daar nog voldoende plek is).

Ik ben bang dat de wens te gecompliceerd is maar ben erg benieuwd of iemand een manier weet waarop dit toch kan gaan werken. Of in ieder geval een deel waardoor we dit als nog efficiënter kunnen gaan doen.

Alvast bedankt voor jullie tijd.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan