Karspersky Antivirus Personal

Status
Niet open voor verdere reacties.

desperado1

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2003
goedenmorgen,
:)

ik heb even een vraag of er iemand is die verstand/ervaring heeft van de virusscan
Karspersky Antivirus Personal

ik weet nu namelijk niet wat ik moet doen,..
ik informeerde hier ooit ,
of ik met mijn zone alarm, en mijn firewall,en een popup killer, en spybot, voldoende beveiligd was,..

dit bleek zo te zijn en idd, heb ik al die tijd geen last gehad ,..

nu heeft ilse ivm met de virusbesmetting, bovenstaande antivirus aangeboden,...maar dan moet ik dus mijn eigen eraf halen,....

nu wil ik graag weten of ik dit nu wel moet doen???
is die antivirus ok???
of heb je een tip ofzo???

dank u :thumb:

Kaspersky is wel okay maar of hij beter is dan wat je nu hebt weet ik niet. Wat heb je?
En van welk virus heb je last? Verder heb je het over Zone alarm en mijn Firewall?? Je hebt er toch geen twee op staan hoop ik?

Geplaatst door Raymond Bos
Kaspersky is wel okay maar of hij beter is dan wat je nu hebt weet ik niet. Wat heb je?
En van welk virus heb je last? Verder heb je het over Zone alarm en mijn Firewall?? Je hebt er toch geen twee op staan hoop ik?

die firewall zit bij die zone alarm

en ik heb nooit last gehad,..
maar nu deed ik een housecall check en daar kreeg ik 4 meldingen
!) virus BKDR_ruledor
2)troj_wintrim.l
3) + 4) zelfde als 2

en nu zegt men dat dit met die ilse virusverspreiding te maken heeft ,..

Zonelab is niet echt een virusscanner.Zit een beveiliging bij maar is zeker niet afdoende. Ik zou er gewoon een goede virusscanner opzetten en dan hoef je niet eens te betalen voor Kaspersky maar neem je gewoon Avast. Deze is goed, gratis en in het Nederlands :thumb:

Zonelab is niet echt een virusscanner.Zit een beveiliging bij maar is zeker niet afdoende. Ik zou er gewoon een goede virusscanner opzetten en dan hoef je niet eens te betalen voor Kaspersky maar neem je gewoon Avast. Deze is goed, gratis en in het Nederlands :thumb:

ja die kaspersky krijg ik nu dus gratis van ilse aangeboden,..is er eentje van 39,95
die bieden ze me nu gratis aan, maar dan moet mijn virusscan eraf

deze dus

Je hebt nu geen virusscanner dus er valt ook niks af te halen

Nee, Zonelab is geen viruscanner. Het is een firewall met een extra functie die je enigzins tegen virussen beschermd. je moet dus hoe dan ook nog een virusscanner erop zetten. En als je zeker weet dat hij gratis is dan kan je hem nemen maar kijk uit voor addertjes onder het gras. Vaak werkt hij dan maar drie maanden of zo en moet je daarna betalen om hem werkend te houden. Je kan beter Avast nemen....Als je hem eenmaal hebt start dan eens op in veilige modus en laat hem dan scannen en alles verwijderen wat hij vind. Zet ook je sytseemherstel uit. Vervolgens volg je de instructies in deze topic op en laat scannen met Ad Aware Se en Spybot Search and Destroy en plaats een Hijackthis log.

http://helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=176460

Avast antivirus kanje hier krijgen. Neem de Nederlandse versie!!

http://www.avast.com/eng/down_home.html

Succes,
Raymond

Laatst bewerkt:
ja nou ik snap er dan helemaal geen hol meer van ;)
die jongen heeft het er toen allemaal opgezet en verzekerde mij dat mijn pc absoluut veilig was,...

misschien dat dat extraatje is dan??
dat ik iets anders over het hoofd zie?
want hij stelde het zo in dat als ik mn pc opstart, dat ik niets hoef te doen, dan alles gecheckt wordt en ik alleen als er een update is, die moet ophalen ,..
gaat nu al 1 1/2 jr goed ,...............
maar ik zal eens kijken, wat je hier beschreef, kijken of ik er wijs uit word,..

kan het zijn dat het dan mijn
f prot is???

klik

haha ik zie nu door de bomen het bos niet meer

Laatst bewerkt:
Je zegt het gaat al anderhalf jaar goed?? Niet dus want je zegt zelf vier virussen te hebben.......
Voor alle duidelijkheid je hebt nu GEEN viruscanner op je PC!!!!

Je zegt het gaat al anderhalf jaar goed?? Niet dus want je zegt zelf vier virussen te hebben.......
Voor alle duidelijkheid je hebt nu GEEN viruscanner op je PC!!!!

oke het GING anderhalf jaar goed,...4 dagen terug nog geen vuiltje aan de lucht met de laatste check,...
maar nu bleek er bij ilse iets fout te zijn gegaan, en hoppa toen had ik opeens wel last, vandaar dat ik nu maar bij jullie kom, omdat ik weet dat jullie er meer verstand van hebben :cool:

maar ja ik ben een beetje leek wat dit soort techn dingen betreft,..dus ja , misschien dat ik toch iets fout deed,........ik heb die f prot er ook nog op,....

omdat die jongen zei, dat die zonealar protecter van virus was, snappie?

Je hebt dus wel een antivirusprogramma.

Wat Housecall nu vindt zijn geen virussen trouwens, het is adware/spyware (ClearSearch en MslAgent, om precies te zijn). Antivirusprogramma's zijn er niet voor geschreven om dat op te sporen (al doen ze dat er wel een beetje bij).

Scan even met AdAware SE of met Spybot.
Plaats daarna een HijackThis-log in de daarvoor bestemde sectie.

Uitleg plus links: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=176460

Nee, Zonelab is geen viruscanner. Het is een firewall met een extra functie die je enigzins tegen virussen beschermd. je moet dus hoe dan ook nog een virusscanner erop zetten. En als je zeker weet dat hij gratis is dan kan je hem nemen maar kijk uit voor addertjes onder het gras. Vaak werkt hij dan maar drie maanden of zo en moet je daarna betalen om hem werkend te houden. Je kan beter Avast nemen....Als je hem eenmaal hebt start dan eens op in veilige modus en laat hem dan scannen en alles verwijderen wat hij vind. Zet ook je sytseemherstel uit. Vervolgens volg je de instructies in deze topic op en laat scannen met Ad Aware Se en Spybot Search and Destroy en plaats een Hijackthis log.

http://helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=176460

Avast antivirus kanje hier krijgen. Neem de Nederlandse versie!!

http://www.avast.com/eng/down_home.html

Succes,
Raymond

iig bedankt voor je info,..
ennuh die brief die ik van ilse kreeg, ik weet niet of daar een addertje onder het gras zit:

Dit is een volledig werkende versie van
Karspersky Antivirus Personal die wij hierbij graag ter
compensatie van het ongemak aanbieden. De waarde hiervan
bedraagt euro 39,95 is speciaal op ons verzoek samengesteld
door Kaspersky Labs. LET OP: wanneer je al een anti-virus
pakket op jouw computer hebt staan, moet je dit eerst
verwijderen. Wil je je bestaande pakket niet verwijderen,
dan raden wij aan om GEEN ander viruspakket te
installeren, maar wellicht deze link als extra maatregel te raadplegen
http://nl.trendmicro-europe.com/enterprise/products/housecall_pre.php
Dit is een online virusscanner die je wellicht verder kan helpen

Zorg er uiteraard wel voor zo snel mogelijk de meest
recente anti-virus definities behorend bij je pakket
binnen te halen. De maker van dat pakket of je leverancier
moet je kunnen vertellen hoe dat moet - dit is verschillend
per merk anti-virus software.

Met vriendelijke groet,

Het ilse media alert team

Geplaatst door buffy
Je hebt dus wel een antivirusprogramma.

Wat Housecall nu vindt zijn geen virussen trouwens, het is adware/spyware (ClearSearch en MslAgent, om precies te zijn). Antivirusprogramma's zijn er niet voor geschreven om dat op te sporen (al doen ze dat er wel een beetje bij).

Scan even met AdAware SE of met Spybot.
Plaats daarna een HijackThis-log in de daarvoor bestemde sectie.

Uitleg plus links: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=176460

ow dus toch antivirus?? gelukkig pfffff,ja ik schrok al,..:eek:

en die spybot,.....ik heb op mijn pc een spybot & destroy die ik altijd gebruik , bedoel je die??

en wat die sectie betreft, ik zal daar even gaan kijken,..
om te zien hoe ik een HIJack this log krijg :o

alvast dank ik ga het nu ff proberen,.....
ik kom straks vel even terug, en hoop dat je er ook nog bent :thumb:

jeetje ik keek net ff bij die topic,...
maar ik ben bang dat ik dat allemaal niet ga begrijpen hoor!!das voor mij moeilijker als wiskunde volgens mij,...
maar ja dat zie ik zo wel, ik ga ff de spybot doen,....

Mijn excuses zijn wel op zijn plaats. Nooit geweten dat Zonelabs ook over een virusscanner beschikte:o
Zo steek ik weer wat op.
Thanks Buffy:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan